Gå til innhold

Guide for oppsett av Webspell og Webspell-template


Anbefalte innlegg

Guide for oppsett av Webspell og Webspell templates.

 

Har du lyst på en skikkelig hjemmeside uten å betale noe som helst? Vel, tro det eller ikke så skal jeg lære deg det i denne guiden.

 

For å lage denne hjemmesiden trenger du et domene med tilgang til MySQL og pluginen/programmet Webspell.

Gode gratis domener med MySQL kan du skaffe på www.hotserv.dk (anbefalt) eller www.frac.dk.

Webspell finner du på www.webspell.org (direkt download).

 

Webspell

 

Nedlastning av filer:

  1. Last ned Webspell fra www.webspell.org og åpne .rar filen. Dra alle filene inn i en eller annen mappe.
  2. Koble deg til ftp-serveren til domenet ditt

Opplastning av filer:

  1. Last opp filene som du dro ut i mappa. (det tar litt tid, ettersom hvor god ftp-serveren er.)
  2. OK, når du har lasta opp filene er du circa halvveis.

Innstallasjonen av Webspell:

  1. Åpne browseren din og skriv http://www.dittdomene.com/install
  2. Trykk Continue helt til du kommer deg til denne siden. (trykk på link for bilde) Gjør akkurat det samme som på bildet og trykk continue!
  3. Nå må du skrive inn MySQL-brukernavn, host og passord. Og brukernavnet du vil at admin på siden ha. Se på dette bildet hvis du ikke forstår helt.
  4. Nå er innstallasjonen av Webspell ferdig! Men du må forsatt gjøre en del små ting før du kan begynne å bruke siden din. Du koble deg til ftp-serveren til domenet ditt igjen og slette mappen som heter install, ellers vil du få dette problemet.
  5. Når du har slettet mappen har du innstallert webspell på siden din!

Webspell templates

 

Når man ikke har noe design på siden sin så ser den veldig kjedelig ut. Derfor skal jeg lære dere å innstallere templates.

 

Sider man kan laste ned gode templates:

Innstallasjon av Webspell templates:

  1. Last ned den templaten du har lyst på, i denne guiden kommer jeg til å jobbe med denne templaten.
  2. Den inneholder mappen images, php-filen index.php og read me.txt (trenger ikke bry deg om read me.txt).
  3. Koble deg til ftp-serveren din og last opp index.php, si ja når den spør om å overskrive.
  4. Åpne mappen som heter images (den som tilhører templaten) og så åpner du mappen som heter images i ftp-serveren og.
  5. Last opp alle filene fra image mappa til templaten til image mappa i ftp-serveren din, si ja når den spør om å overskrive.
  6. Da var templaten ferdig, og slik ble den ferdige templaten.

© neadii - #neadii @ quakenet.

 

IKKE PM MEG PÅ FORUMET ELLER KONTAKT MEG PÅ IRC FOR SUPPORT! Mvh. neadii!

Endret av neadii
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

..og hvorfor kan du ikke endre table prefix? Så lenge du ikke har tabeller med samme navn som de som webspell, så skal det ikke være noe problem. (evt. du kan jo endre til annet enn "_webs")

 

Så skal det merkes at webSPELL har mange seriøse sikkerhetsproblem som kan i værstefall gjøre slik at du er åpen for XSS-hull og SQL-Injections.

 

For mer informasjon om XSS og SQL-Injections, så Googler du før du spør :-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
ERROR: Can not connect to MySQL-Server

 

Og jeg har Mysql,

Er det noe jeg må chmode elns? åsen gjør jeg det?

 

nå vet jeg at det er legge si du har posta skillzar. Vet ikke om jeg har svart deg på dette på irc eller noe sånt :p hehe men kan gi deg et raskt svar. DU må skrive brukernavner og passordet til MySQL kontoen du bruker, ellers så vil det ikke gå

 

 

 

Knutnukem Lagt til 22/01-2008 : 12:19

sa ikkje du at de va gratis?

 

Det e gratis ja

Endret av EX-adrin
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...