Vermeulen Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Hei! Har problemer med at Windows XP "henger" seg under oppstart. Den blir stående fast på "Windows loading screen" slik som vist på bildet: Det kan ta en god stund før den går inn i Windows. Det som er rart er at det skjer enkelte ganger, kanskje hver 3. gang jeg starter PCen. Når den ikke henger seg er oppstarten helt normal, og ikke spesielt treg. Noen som vet hva dette kan være?
Privat Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Sjekk kabler og kjør chkdsk /r. Kjør testprog til leverandøren.
MiniX Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 (endret) Prøv å ta ut nettverkskabelen. Har opplevd maskiner som ikke ville starte pga feil på nettkablene. Endret 3. februar 2007 av MiniX
loathsome Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 1) chkdsk /r dersom dette ikke løser problemet; >fixmbr >fixboot c:
2die4 Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 dersom dette ikke løser problemet;>fixmbr >fixboot c: 7863976[/snapback] Hvor skal man skrive dette?
2die4 Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Noen? Har samme problem som trådstarter, bare at jeg ikke bare opplever at loading skjermen står i evigheter, men også velkommen skjermen. Når windows har startet er pc'en kjapp som normalt.
Vermeulen Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Skrevet 4. februar 2007 (endret) Noen? Har samme problem som trådstarter, bare at jeg ikke bare opplever at loading skjermen står i evigheter, men også velkommen skjermen. Når windows har startet er pc'en kjapp som normalt. 7871182[/snapback] chkdsk /r fixmbr Fixboot Har selv kjørt chkdsk /r. Har dog fortsatt problemet. Skal prøve fixmbr og fixboot, må bare sette meg inn i hvordan man gjør det. Si fra om du finner ut hvordan man løser problemet om du oppdager det underveis. Endret 4. februar 2007 av Vermeulen
2die4 Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 chkdsk /r funket heller ikke for meg. For å kjøre fixmbr må man ha opp Recovery Console. Hvordan fikser man det da?
Vermeulen Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Skrevet 4. februar 2007 http://support.microsoft.com/kb/314058 http://support.microsoft.com/kb/307654 Har dog ikke satt meg inn i alt.
4mbition Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 (endret) Sjekk nedenfor.... Endret 4. februar 2007 av olavandre
4mbition Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Hei! Har problemer med at Windows XP "henger" seg under oppstart. Den blir stående fast på "Windows loading screen" slik som vist på bildet: Det kan ta en god stund før den går inn i Windows. Det som er rart er at det skjer enkelte ganger, kanskje hver 3. gang jeg starter PCen. Når den ikke henger seg er oppstarten helt normal, og ikke spesielt treg. Noen som vet hva dette kan være? 7861116[/snapback] Jeg hadde samme problem og da kjørte jeg rammen i dual mode. Flytta på rammen, og VOILA, problemet ble løst. Prøv å flytt på rammen i alle mulige kombinasjoner... Si ifra om det funker
Vermeulen Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Skrevet 4. februar 2007 Hei! Har problemer med at Windows XP "henger" seg under oppstart. Den blir stående fast på "Windows loading screen" slik som vist på bildet: Det kan ta en god stund før den går inn i Windows. Det som er rart er at det skjer enkelte ganger, kanskje hver 3. gang jeg starter PCen. Når den ikke henger seg er oppstarten helt normal, og ikke spesielt treg. Noen som vet hva dette kan være? 7861116[/snapback] Jeg hadde samme problem og da kjørte jeg rammen i dual mode. Flytta på rammen, og VOILA, problemet ble løst. Prøv å flytt på rammen i alle mulige kombinasjoner... Si ifra om det funker 7873436[/snapback] Skal testes. Var det slik at du fikk problemet rett etter nyinstallering av Windows? Problemet har kommet etterhvert hos meg.
2die4 Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 (endret) http://support.microsoft.com/kb/314058 http://support.microsoft.com/kb/307654 Har dog ikke satt meg inn i alt. 7873302[/snapback] Virket litt komplisert Tror jeg holder meg unna Kanskje reinstallere xp er enklere. Det klarer jeg hvertfall. Endret 5. februar 2007 av 2die4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå