Gå til innhold

PC med Intel Triton VX - chipset...


Anbefalte innlegg

Hei,

 

min onkel har en gammal pc som nå skal få ny harddisk. pc'en er fra 1996, og ettersom jeg har funnet ut så er det QDI som er leverandør av hovedkortet i den. Disken jeg har forsøkt å sette i er på 40gig (western digital wd400). Alt går greit helt til man skrur på pc'en, da oppdages nemlig kun de første 8449 mb av disken. Regner derfor med at dette er et bios-problem. MEN, det gjelder jo å finne korrekt bios før man flasher! :smile: så ved hjelp av et kjekt program (CTBios) har jeg fått ut følgende info om biosen som er av merke Award v. 4.51;

 

Intel Triton VX - chipset

 

Board BIOS-versjon: P5I430VX-250 Explorer bios v.2.0

Award ID-string: 07/10/96-i430VX-NS306-2A59GQ1AC-00

 

Legg merke til at det står Explorer bios v.2.0 og sjekk så ut de to øverste linjene på denne site'n;

 

http://www.scanware-web.dk/download/bios/index.htm#vx

 

Hvilken av bios'ene er mest sannsynlig den korrekte?

 

Veldig takknemlig for tips i og med at onkel kun bruker denne pc'en til fakturering og tid er som kjent penger. hehe. Skulle jeg forøvrig ikke få til dette er vel alternativet å sette i en gammal, mindre disk (< 8449 mb) men nå er jo den nye disken allerede innkjøpt så litt kjipt det også. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jaja, jeg tenkte jeg skulle ta sjansen igår jeg da og flashe den biosen med den jeg fant på linken henvist ovenfor her. Men samme hvordan jeg prøvde så nektet flashe-programmet å flashe, mulig at biosen skal ha 12v før den lar seg overskrive men etter _mye_ styr så formaterte jeg 40 gig'ern på 8,5 gig (det maksimale som ble funnet av biosen) og la deretter inn det min onkel trenger. Det ble en dyr "40 gig'er" men så lenge han fortsatt har god plass så driter jeg i det. :grin: Neste gang skal jeg kjøpe pci-kontroller først som sist. hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...