cookiefi Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 (endret) Hei, jeg skulle ha laget et programsom scannet etter blåtann enhter og som kunne sende enhetene en fil hvis den fant noen... Men problemet er at jeg er helt blank jeg aner ikke hvor jeg skal begynne og lete etter info om hvordan dette gjøres. Siden jeg vet ikke noe om funkjsonene til Blåtann i VB. Noen som kunne ha hjelpt meg litt her? Hvis det er noen som vet om noen måter og gjøre det i andre språk er det helt fint så lenge det er innenfor .NET Endret 2. februar 2007 av cookiefi
glucchip Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Hei, jeg skulle ha laget et programsom scannet etter blåtann enhter og som kunne sende enhetene en fil hvis den fant noen... Men problemet er at jeg er helt blank jeg aner ikke hvor jeg skal begynne og lete etter info om hvordan dette gjøres. Siden jeg vet ikke noe om funkjsonene til Blåtann i VB. Noen som kunne ha hjelpt meg litt her? Hvis det er noen som vet om noen måter og gjøre det i andre språk er det helt fint så lenge det er innenfor .NET 7856250[/snapback] prøv planet-source-code
cookiefi Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Skrevet 3. februar 2007 (endret) takk for linken, men den var nok desverre ikke til stor nytte. Fant ikke en "drit" der om blåtann søk osv... Noen flere forslag? Endret 3. februar 2007 av cookiefi
glucchip Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 (endret) takk for linken, men den var nok desverre ikke til stor nytte.Fant ikke en "drit" der om blåtann søk osv... Noen flere forslag? 7864788[/snapback] Jeg aner ikke om dette er mulig i VB.net, men vent på edit så skal jeg sjekke Men du skal altså ha et program som søker etter bluetooth enheter innen rekkevidde? GeirGrusom kan sikkert svare på dette også, hør med han Edit: Nr 1 Nr 2 Nr 3 Aner ikke om dette er noe som hjelper deg, men du får bare prøve Endret 3. februar 2007 av glucchip
GeirGrusom Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Dette er noe som kalles Discovery, og har en egen protokoll (Service Discovery Protocoll) men det ser ut til at du må skrive dette i C++ Men å skrive til bluetooth devices er ganske simpelt i .NET: Bruk COM port klassen, og legg til devicen som en COM port.
glucchip Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Dette er noe som kalles Discovery, og har en egen protokoll (Service Discovery Protocoll) men det ser ut til at du må skrive dette i C++ Men å skrive til bluetooth devices er ganske simpelt i .NET: Bruk COM port klassen, og legg til devicen som en COM port. 7867538[/snapback] hehe Hvor mange språk kan du Geir?
alftore Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 http://32feet.net/forums/default.aspx er kanskje verdt en titt. Aldri programmert mot blåtann selv. Si ifra hvordan det går @glucchip Vil påstå at kan du programmering spiller det fint liten rolle hvilket språk du koder i. Det viktige er å ha den grunnleggende forståelsen på plass så er språket en tilvenningssak.
GeirGrusom Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Dette er noe som kalles Discovery, og har en egen protokoll (Service Discovery Protocoll) men det ser ut til at du må skrive dette i C++ Men å skrive til bluetooth devices er ganske simpelt i .NET: Bruk COM port klassen, og legg til devicen som en COM port. 7867538[/snapback] hehe Hvor mange språk kan du Geir? 7867717[/snapback] Hehe, ikke så mange C/C++ (og C++.NET), Assembly, QuickBasic (hehe, brukte dette mye), Visual Basic 6.0, Visual Basic.NET og C# er de språkene jeg beregner meg selv som "flink" i Og så har jeg vært borti disse av forskjellige årsaker: Python, Fortran, D, Java, Prolog og Pascal Uten å finne de hverken som nyttige, eller effektive (Bortsett fra D, skulle ønske D var mer utbredt. Genialt språk) Og jeg har såvidt kikket på Lisp, men jeg forstår hvorfor dette aldri har blitt noen stor suksess.
cookiefi Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Skrevet 6. februar 2007 Takk for linkene de har hjulpet stort. Men et problem hos meg er at jeg ikke finner blåtann enhetene mine :S Jeg har 2 stykker en som er fra Jensen og en som er lagded av CDK. Er det noen som har en IDE for hvorfor det ikke funker.? Det står bare når jeg leter etter blåtann modulene at de ikke finnes, pcen finner den ikke.
glucchip Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Takk for linkene de har hjulpet stort. Men et problem hos meg er at jeg ikke finner blåtann enhetene mine :S Jeg har 2 stykker en som er fra Jensen og en som er lagded av CDK. Er det noen som har en IDE for hvorfor det ikke funker.? Det står bare når jeg leter etter blåtann modulene at de ikke finnes, pcen finner den ikke. 7885646[/snapback] Står de på? Er det mobiltelefoner, eller hva er det?
cookiefi Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Skrevet 6. februar 2007 Ja de står på driverene er instalert de funker med andre programmer som f.eks jensens eget program for scan etter bluethooth enheter. De er usb enheter.
glucchip Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Ja de står på driverene er instalert de funker med andre programmer som f.eks jensens eget program for scan etter bluethooth enheter. De er usb enheter. 7886213[/snapback] Har du lagt til enheten som en diveice i COMporten?
cookiefi Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Skrevet 7. februar 2007 Ja det ser slik ut når jeg sjekker i enhetsbehandling. Kan hende at jeg ikke har gjort det riktig da. Har du en oppskrift på det?
glucchip Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Ja det ser slik ut når jeg sjekker i enhetsbehandling.Kan hende at jeg ikke har gjort det riktig da. Har du en oppskrift på det? 7890671[/snapback] nope, desverre. Men har du skrevet programmet selv? Kan jo være en bug i det? noe du har oversett`?
cookiefi Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Skrevet 7. februar 2007 Nei, programmet har jeg ikke skrevet selv. Har bare testet noen noen jeg fant på feet32.net. Men har funnet ut at jeg ikke klarer og skrive et slikt program i .NET så jeg prøver meg i c++ med winsock. Men tusen takk for all hjelpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå