Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg driver å programmerer en ganske stor database nå i access og skal bruke sendobjekt kommandoen til å sende forhåndspesifiserte e-mails med rapporter.

 

Men, etter det jeg leser så er det ingen mulighet til å forandre på emne feltet i emailen automatisk utifra hva jeg sender.

 

Si jeg sender en rapport over ordrenr 2, så vil jeg gjerne at det skal stå ordre nr 2 i headingen på emailen slik at det blir mer oversiktlige i brukernes rotete postkasser.. Finnes det noe luretriks får å få til dette?

 

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en titt på denne koden

DoCmd.SendObject acSendNoObject, , ,[email protected], , , "Generert melding", eposttekst, False

 

Her benytter jeg DoCmd.SendObject acSendNoObject

Der jeg har skrevet "Genetert Melding" er der verdien for emne i en mail streng settes.

 

Dersom du lager deg en variabel som du kaller for et eller annet, også oppdaterer du denne til emnet du ønsker, så vil det fungere.

 

Eks:

Dim emne, eposttekst As String
Dim teller As Integer
eposttekst = "Dette er bare en test"
teller = 0
For teller = 0 To 2
emne = "Dette er emne nr " & teller + 1
DoCmd.SendObject acSendNoObject, , , [email protected], , , emne,
eposttekst, False

teller = teller + 1
Next

 

i dette eksemplet vil koden her sende en epost til [email protected], med epost tekst som er "dette er bare en test", men med emne som blir først "dette er emne nr 1", og neste gang "dette er emne nr 3".

 

Du kan enkelt benytte en IF settning for å sjekke hva emnet ditt skal være, og sette emne variabelen din i forhold til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...