Gå til innhold

Beste 2.1 høytalerpakke for pc?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå Harman/Kardon Soundsticks II, men lurer på om jeg skulle kjøpe meg noe råere. Derfor lurer jeg på hva det er på markedet. Jeg har ikke bestemt pris. Jeg må se hva det koster. Det er også mulig jeg går for et dedikert stereo anlegg. Jeg for det meste interessert i 2.1 anlegg. Det skal brukes til musikk 95% av tiden.

 

 

Jeg har jo hørt om Klipsch sine datahøytalere. De skal da være utrolig gode, men de koster mindre enn de jeg har nå :hmm: Noe som får meg til å lure om de jeg har nå (Harman/Kardon) er bedre?

 

Jaja, det var vertfall det jeg lurte på. Håper noen kan hjelpe. :)

Endret av Torland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blue Sky system one 2.1 :)

 

Du får stort sett hva du betaler for, så jo mer penger du legger i, jo bedre lyd. Når du passerer 9-10000 er det like greit å kutte ut subwooferen.

7855100[/snapback]

 

 

Ok, så man får høytalere dedikert til pc opptil 10000,- klassen. Hvis jeg skal legge så mye i det så blir det vel heller å kjøpe et "skikkelig" stereo anlegg.

 

La oss sette en maksgrense på 3000,- kr. Så kan jeg se hva jeg kan få for det.

Lenke til kommentar
Blue Sky system one 2.1 :)

 

Du får stort sett hva du betaler for, så jo mer penger du legger i, jo bedre lyd. Når du passerer 9-10000 er det like greit å kutte ut subwooferen.

7855100[/snapback]

 

 

Ok, så man får høytalere dedikert til pc opptil 10000,- klassen. Hvis jeg skal legge så mye i det så blir det vel heller å kjøpe et "skikkelig" stereo anlegg.

 

La oss sette en maksgrense på 3000,- kr. Så kan jeg se hva jeg kan få for det.

7855278[/snapback]

 

Denne er riktignok litt over maksgrensen på 3000,-, men bare med 50,-, disse kommer fra en produsent som "kan" lyd og de skryter heller ikke på seg watt, Samson Resolv 50a har aktiv deling og en 50 watt forsterker til bassen og 25 watt til diskant/mellomtone, jeg har ikke hørt akkurat disse, men studio-monitorer spiller skjorta av det som er av pc-høyttalere så jeg regner med disse ikke er ett unntak.

Endret av bruno
Lenke til kommentar

Etter min mening er det bare to produsenter som lager verdige høyttalere rettet mot PC-bruk, Bose og Klipsch.

 

Klipsch: ProMedia GMX A-2.1 System :)

 

Bose: COMPANION 5 multimedia speaker system :)

 

Hvis du er heldig kan du enda få tak i Klipsch sitt 5.1 GMX høyttalersett (se link under). 5.1-systemet er egentlig utgått og selges ut nå fra importøren som er Audiocompaniet i Oslo. Oslo HiFi-Center fører Klipsch, her skal du kunne skaffe både Bose og Klipsch produkter. Jeg bruker selv ProMedia GMX D-5.1 og er veldig fornøyd. Utrolig balansert lyd med bra diskant og mellomtone på satelittene, og en mektig Bash-sub med ekstremt stram og dyp bass. Prisen ligger mellom 3000 og 4000 kroner et sted, ikke mye for så bra 5.1 lyd til spill, film og musikk på gutterommet :) Går du derimot mot Bose sine høyttalere er dette minst like bra, kanskje enda mer dynamisk lyd. Med Companion 5 får du simulert 5.1 lyd fra et 2.1 oppsett, og det fungerer overraskende bra.

 

Klipsch: ProMedia GMX D-5.1 System :dribble:

Endret av Wishon
Lenke til kommentar
Etter min mening er det bare to produsenter som lager verdige høyttalere rettet mot PC-bruk, Bose og Klipsch.

 

Klipsch: ProMedia GMX A-2.1 System  :)

 

Bose: COMPANION 5 multimedia speaker system  :)

 

Hvis du er heldig kan du enda få tak i Klipsch sitt 5.1 GMX høyttalersett (se link under). 5.1-systemet er egentlig utgått og selges ut nå fra importøren som er Audiocompaniet i Oslo. Oslo HiFi-Center fører Klipsch, her skal du kunne skaffe både Bose og Klipsch produkter. Jeg bruker selv ProMedia GMX D-5.1 og er veldig fornøyd. Utrolig balansert lyd med bra diskant og mellomtone på satelittene, og en mektig Bash-sub med ekstremt stram og dyp bass. Prisen ligger mellom 2000 til 4000 kroner, ikke mye for fullverdig 5.1 lyd til spill, film og musikk på gutterommet :) Går du derimot mot Bose sine høyttalere er dette minst like bra, kanskje enda mer dynamisk lyd. Med Companion 5 får du simulert 5.1 lyd fra et 2.1 oppsett, og det fungerer overraskende bra.

 

Klipsch: ProMedia GMX D-5.1 System  :dribble:

7871612[/snapback]

 

 

Takk for et godt svar!

 

Kommer det et nytt 5.1 anlegg fra Klipsch til Norge snart?? De har jo et som er nyere enn Promedia GMX 5.1 og det er jo Ultra versjonen med doble 8"ere, men dette systemet selges visst bare 120-volts versjon. Litt dumt at det ikke selges her altså...

 

 

Er vel igrunnen mest interessert i et 2.1 system som slår Harman/Kardon Soundsticks II. Så da lurer jeg på hva som er det beste 2.1 systemet fra Klipsch?? Er det ProMedia GMX 2.1 som er det aller beste??

 

 

 

Er det mulig å kjøpe fra Audiocompaniet direkte?

 

Fant forresten ut at både 2.1 systemet og 5.1 systemet selges hos databutikken.com...

Lenke til kommentar

Jeg leser nå at du bruker høyttalerne hovedsaklig til musikk. Da blir kanskje surround-opplevelsen mindre viktig ja. Hvis du ikke er helt fornøyd med H/K SoundSticks II og ikke vil vike vekk fra multimedia høyttalersett ville jeg gått over til Bose. Men det høres ut som du ikke bare setter pris på trøkk og også fokuserer litt på fin lyd? Hvorfor ikke vurdere to monitor-høyttalere og en grei forsterker? Trenger ikke ta mye plass, og lydbildet kan bli noe helt annet enn hva de beste multimediahøyttalere klarer.

 

F.eks?

B&W DM303 Høyttalere

NAD C320BEE Integrert forsterker

:thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg leser nå at du bruker høyttalerne hovedsaklig til musikk. Da blir kanskje surround-opplevelsen mindre viktig ja. Hvis du ikke er helt fornøyd med H/K SoundSticks II og ikke vil vike vekk fra multimedia høyttalersett ville jeg gått over til Bose. Men det høres ut som du ikke bare setter pris på trøkk og også fokuserer litt på fin lyd? Hvorfor ikke vurdere to monitor-høyttalere og en grei forsterker? Trenger ikke ta mye plass, og lydbildet kan bli noe helt annet enn hva de beste multimediahøyttalere klarer.

 

F.eks?

B&W DM303 Høyttalere

NAD C320BEE Integrert forsterker

:thumbup:

7873780[/snapback]

 

 

Du traff ganske bra der :)

 

Musikk er viktigst, Trøkk er ikke alt, men liker jo trøkk også da :p

Har vurdert det opp og ned i mente. Lest masse om det og fått en haug med tips på avforu.no, men jeg tror jeg har kommet frem til at jeg ikke vil bruke så mye penger. Men nå må jeg nok gå litt i tankenboksen igjen...Hvis det blir datahøytalere så blir det sannsynlig Klipsch sitt 2.1 system. Jeg tror det vil fungere flott for meg altså! ;) Hvis ikke skal jeg vurdere studiomonitorer og kanskje gå for denne her - dvd-spilleren da. De skal låte helt utrolig bra vertfall! Det blir ikke mye trøkk med det alternativet, men det er helt klart at lyden er på topp. Skal spille like bra som forsterkere til 5000,- kr minst, men langt fra like høyt da...

 

Uansett så skal du ha takk for hjelpa, har fått mange gode tips! :yes:

Lenke til kommentar
Jeg leser nå at du bruker høyttalerne hovedsaklig til musikk. Da blir kanskje surround-opplevelsen mindre viktig ja. Hvis du ikke er helt fornøyd med H/K SoundSticks II og ikke vil vike vekk fra multimedia høyttalersett ville jeg gått over til Bose. Men det høres ut som du ikke bare setter pris på trøkk og også fokuserer litt på fin lyd? Hvorfor ikke vurdere to monitor-høyttalere og en grei forsterker? Trenger ikke ta mye plass, og lydbildet kan bli noe helt annet enn hva de beste multimediahøyttalere klarer.

 

F.eks?

B&W DM303 Høyttalere

NAD C320BEE Integrert forsterker

:thumbup:

7873780[/snapback]

 

 

tja ,, jeg syns Bose'ene spiller meget fint !

men en skikkelig hifi anlegg gjør seg altid best :)

Lenke til kommentar

Det er nok ingen tvil om at et virkelig Hifi-anlegg spiller best, men valget falt på Klipsch ProMedia 2.1! :) Takk for all hjelp BTW.

 

Tipper jeg blir fornøyd jeg. Jeg kjøpte fra databutikken.com, det endte på 1623,- kr innkludert frakt og alt og sendt i oppkrav.

 

 

Så da er det bare å bli kvitt Harman/Kardon settet! :!:

 

 

 

Mvh

Torland

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det er nok ingen tvil om at et virkelig Hifi-anlegg spiller best, men valget falt på Klipsch ProMedia 2.1! :) Takk for all hjelp BTW.

 

Tipper jeg blir fornøyd jeg. Jeg kjøpte fra databutikken.com, det endte på 1623,- kr innkludert frakt og alt og sendt i oppkrav.

 

 

Så da er det bare å bli kvitt Harman/Kardon settet! :!:

 

 

 

Mvh

Torland

7888128[/snapback]

 

 

jess bra valg klipsch er kjempe bra hifi messig i værtfall ( innenfor prisklasse )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...