Gå til innhold

Hvordan overklokker jeg?


Anbefalte innlegg

Er litt flau, men alle må starte ett sted.

 

Har en ny selvbygd pc nå, men når jeg skal overklokke skal jeg da bare øke fsb da eller? Trenger jeg å sette ned minne hastigeten? Har fått med meg at jeg skal øke volten på cpu når ting blir ustabilt.

 

Specs

E6600

Ocz platinum 800MHz

Msi p6n 680i

Zalman 9500

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt riktig,skal man overklokke bør man vite det grunnleggende ved åssen en pc virker, Jeg får mange spørsmål om hvordan og hva en skal gjøre for å få en bedre klokk. Men når jeg begynner å forklare er det noen som ikke skjønner en pøkk. Det er greit, alle har vært der en eller annen gang, men skal du ha glede av overklokkinga di og forstå hva det er du gjør og ikke bare et lykketreff at du tilfeldigvis forandra på en volt i bios du ikke vet hva eller hvorfor. Er det smart å søke litt kunnskap.

 

Jeg rakker IKKE ned på noen her,men ikke ta det usikre for det sikre. Les litt om hva og hvordan din pc virker så vil du få bedre utbytte av hva det faktisk er du gjør, når du trykker her eller forandrer en timing der.

 

Men for all del,dette er bare et råd fra meg,dere gjør det dere gjør.

 

Det finns flere gode guider her på forumet,mitt råd er les dem :)

Lenke til kommentar

du kunne ikke sagt det bedre :thumbup: klokking er noe som tar tid, spørre folk, lese. feile og prøve. sitte å banna så pc-delene flyger rundt deg. Hvis du haster å kan du risikere å ødelegge noe ( det er det verste ) . masse frustrasjon over ting du kanskje ikke forstår. Å forklare hvordan man klokker så blir det mye å skrive.

Du har rett i det å øke vcoren hvis cpuen blir ustabil, så kanskje det ikke hjelper og så prøver man å sette opp volten til nb osv Du kan lære mye hvis du følger rådet til Nassuz å lese de guidene, jeg husker hvordan det var å begynne å klokke...utrolig iriterende, men lære er det eneste :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...