Gå til innhold

Lav Core Speed Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det er slik det skal være for laptops.. Speedstep... C1E.. funksjonalitet i CPU (sammen med OS/Bios) for å spare strøm.

Du kan overstyre dette i "Power settings" eller via utiltiy-progs som RMClock.

Dersom du har CPU-Z oppe og starter f.eks. Super-Pi eller noe annet som krever CPU-kraft vil du se at MP og CPU-frekvens endrer seg (til max).

 

Du trenger ikke max av CPU for å surfe etter "pron".. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Det er slik det skal være for laptops.. Speedstep... C1E.. funksjonalitet i CPU (sammen med OS/Bios) for å spare strøm.

Du kan overstyre dette i "Power settings" eller via utiltiy-progs som RMClock.

Dersom du har CPU-Z oppe og starter f.eks. Super-Pi eller noe annet som krever CPU-kraft vil du se at MP og CPU-frekvens endrer seg (til max).

 

Du trenger ikke max av CPU for å surfe etter "pron".. :)

7849385[/snapback]

 

Hehehehe... tenkt om det er heavy shit da...?

Lenke til kommentar
det er sånn i vista... når eg hålde på me nåke dokumenter og sånt, så ligge min E6600 på 1.6GHz men viss eg starte super pii eller et hardt spel så går multiplieren opp til 9 igjenn på 2.4ghz

7860838[/snapback]

 

Det handler ikke om Vista, men hva slags settings du har i BIOS. Du kan disable dette under CPU settings i BIOS. C1E stepping kan du sette til "disable".

 

Eller om du ikke har behov for mer kraft, noe oss "vanlige" ikke har, så er det jo greit :)

Lenke til kommentar
det er sånn i vista... når eg hålde på me nåke dokumenter og sånt, så ligge min E6600 på 1.6GHz men viss eg starte super pii eller et hardt spel så går multiplieren opp til 9 igjenn på 2.4ghz

7860838[/snapback]

 

Det handler ikke om Vista, men hva slags settings du har i BIOS. Du kan disable dette under CPU settings i BIOS. C1E stepping kan du sette til "disable".

 

Eller om du ikke har behov for mer kraft, noe oss "vanlige" ikke har, så er det jo greit :)

7860948[/snapback]

 

det er en av funksjonene i vista som lar deg styre hvor mange prosent av cpuen du maks kan bruke... skrur du av hele greia i bios som du foreslår blir det ikke mye batteritid igjen på lappisen, samt en del støy

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
det er sånn i vista... når eg hålde på me nåke dokumenter og sånt, så ligge min E6600 på 1.6GHz men viss eg starte super pii eller et hardt spel så går multiplieren opp til 9 igjenn på 2.4ghz

7860838[/snapback]

 

Det handler ikke om Vista, men hva slags settings du har i BIOS. Du kan disable dette under CPU settings i BIOS. C1E stepping kan du sette til "disable".

 

Eller om du ikke har behov for mer kraft, noe oss "vanlige" ikke har, så er det jo greit :)

7860948[/snapback]

 

det er en av funksjonene i vista som lar deg styre hvor mange prosent av cpuen du maks kan bruke... skrur du av hele greia i bios som du foreslår blir det ikke mye batteritid igjen på lappisen, samt en del støy

7861118[/snapback]

 

Vi snakker om laptop ja. Da er jo saken noe annerledes. Hehe, forstod det slik at dette dreide seg om en stasjonær sak.

 

Nei, da er jeg enig med deg. La den yte best på lavest mulig CPU speed. Heller strøm fremfor 2GHZ til Word og pr0n-surfing. Jeg har gjort det slik på min IBM T43, at den yter maks med skjerm og CPU på strøm, men alt på min. med kun batt.

Lenke til kommentar

Kjørt Super-Pi en god stund og core speeden ligger jevnt på 1 ghz! Så nei det er ikke sånn at Vista endrer hasstigheten, i windows XP funket et av Asus sine programmer slik at jeg kunne velge "Super Performance" og da kjørt cpu på maks. Men dette programmet funker ikke på vista, men må da være en funksjon i Vista som lar meg endre dette?

 

What to do?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...