Gå til innhold

Strømforsyning til 8800gts


Anbefalte innlegg

Jeg leste en kommentar på Komplett om en som måtte bytte powersupply ved kjøp av asus 8800gts fordi det krevde 12V 26A. Det er første gang jeg har hør og det står heller ikke i noen av produktinfoene jeg har lest.

 

Jeg har lyst på et 8800gts, men ikke enda hvis jeg er nødt til å kjøpe ny ps.

Jeg har dette nå: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329298&view=detailed (jeg antar det er dette som sitter i Antec Sonata 2 da det har samme navn), og lurer på om det kan gå?

 

Jeg vet det kommer an på hvor mye watt resten av systemet drar, men jeg har undersøkt litt og med oppsettet mitt vil det gå bra...håper jeg :hmm:

Endret av joepoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg leste en kommentar på Komplett om en som måtte bytte powersupply ved kjøp av asus 8800gts fordi det krevde 12V 26A. Det er første gang jeg har hør og det står heller  ikke i noen av produktinfoene jeg har lest.

 

Jeg har lyst på et 8800gts, men ikke enda hvis jeg er nødt til å kjøpe ny ps.

Jeg har dette nå: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329298&view=detailed (jeg antar det er dette som sitter i Antec Sonata 2 da det har samme navn), og lurer på om det kan gå?

 

Jeg vet det kommer an på hvor mye watt resten av systemet drar, men jeg har undersøkt litt og med oppsettet mitt vil det gå bra...håper jeg  :hmm:

7843769[/snapback]

 

Ifølge denne siden leverer den nåværende PSU'en din kun 17A på 12V'en. Det er en god del mindre enn det som anbefales, så jeg ville nok byttet PSU ja. Tagan, Silverstone og MIST er eksempler på PSU'er av høy klasse, men det koster også penger. Vet ikke hvor store krav du stiller til stabilitet og støy. Hvis ikke, så er det bare å gå for noen billigere som leverer nok på 12V'en.

 

Jeg vet ikke noe om hvordan oppsettet ditt ville fungert med din nåværende PSU, så her må nok en med litt erfaring steppe inn. :)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke kjøpe en rådyr PSU, det holder å betale 6-700kr for en grei 500W, hvis du absolutt ikke får til å bruke den du har.

 

Det du KAN gjøre, er å kjøpe 8800GTS kortet og se om det funker, hvis ikke så kjøper du en PSU. Du får da en porto ekstra å betale, men så har du mye å spare..

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker men kanskje noen missforståelser her.

Den psu'en som snakker om har 2 railer og til sammen 32 amper.

Jeg tror ikke gts korte trenger så mye alene som du leste pa linken til "XFX" kortet du leste om som var skrevet av "sb".

Skal du kjøre sli trenger du mer.

 

Hvor mange psu'er har 26 amper alene på 1 rail?

 

Dersom du bruker psu kalkulator så finner du fort hva du trenger.

http://www.extreme.outervision.com/powercalc.jsp

 

Jeg er også i farta med å bygge nytt system og lurer veldi på hvilken psu jeg skal kjøpe.

Gjør som blumm skriver og prøv først. :thumbup:

Endret av m-lyng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...