Gå til innhold

SE W850i eller N73ME?


eikum

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Vanligvis pleier jeg å hjelpe folk med å velge telefoner, men nå har jeg et lite dilemma.

Jeg skal kjøpe meg ny telefon, tidligere har jeg en 6680.

Har funnet to telefoner jeg kunne tenkt meg, men er ikke sikker på hvem av dem jeg skal velge, sjokk eller hva?

 

Valget står mellom;

Sony Ericcson W850i m/ 1GB

Nokia N73 Music Edition m/ 2GB

 

Prisen for dem er (Djuice Magnum);

W850i = 2673 .-

N73 ME = 2790 .-

 

Vet ikke helt hva jeg skal skrive, så hvem ville du valgt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, begge disse telefonene er gode og har hver sine fordeler og ulemper. Som du sikkert vet så har N73ME en del flere muligheter enn W850i, siden den har Symbian OS.

Det negative med dette er at det gjør at telefonen generelt sett blir treigere (noe som jeg mener fort blir et irritasjonsmoment!!). Forutenom operativsystemet så er vel en annen forskjell som er verdt å merke seg at N73 har et 3mpix kamera mens w850i har et skikkelig råttent 2mpix kamera.

 

Men tilbake til valget av telefone, jeg har K800 nå har hatt (w800) forresten en fantastisk musikk telefon. Og nå for 2-3 uker siden så sendte jeg min k800 inn på reperasjon og i mellomtiden så brukte jeg en Nokia telefon og som SE fan så kan jeg konkludere med det at jeg skal aldri ha meg noen Nokia telefon, makan til knotete og idiotsisk meny system skal man lete lenge etter!!

 

Min Gode venn velg W850i eller vent på SE sin neste lansering av telefoner hvis du kan overleve med 6680 en stund til.

 

SE forever :love:

Lenke til kommentar
Hei folkens!

Vanligvis pleier jeg å hjelpe folk med å velge telefoner, men nå har jeg et lite dilemma.

Jeg skal kjøpe meg ny telefon, tidligere har jeg en 6680.

Har funnet to telefoner jeg kunne tenkt meg, men er ikke sikker på hvem av dem jeg skal velge, sjokk eller hva?

 

Valget står mellom;

Sony Ericcson W850i m/ 1GB

Nokia N73 Music Edition m/ 2GB

 

Prisen for dem er (Djuice Magnum);

W850i = 2673 .-

N73 ME = 2790 .-

 

Vet ikke helt hva jeg skal skrive, så hvem ville du valgt?

7842960[/snapback]

 

Har ikke testet 850ien, men fikk min N73ME på fredag og er storfornøyd!

 

Gikk fra 6280 til N73ME. Dette er min første symbiantelefon og var veldig skeptisk på forhånd, men har utrolig nok ikke hatt noen problemer med å venne meg til at det går litt tregere i mensysystem osv.

 

Kjærlighet ved første blikk/kontakt! :love:

 

Byggekvaliteten virker meget bra og at den ser GRISELEKKER ut gjør jo heller ikke noe..

 

Minus er utrolig små taster som krever tilvenning (hjelper muligens at man kutter ut neglebiting? :innocent:) og i tillegg at smilies er utelatt.

 

Skjermen er nydelig, topp bilder i dagslys, utrolig mange innstillingsmuligheter på på kameraet (og menysystem selvsagt)!, kameradekselet er skikkelig tight (var skeptisk til dette også), null bugs/heng/restart sålangt (er nyeste firmware som er lagt inn fra Nokia), bra radio/mp3spiller, utrolig lydnivå på høyttaler, god lyd på headsett, ikkenoe knirk eller andre ulyder.. telefonen virker i det hele tatt svært seriøs!

 

Anbefales meget sterkt!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Om mp3/radio, batteri er viktigst, velg W850i

7846013[/snapback]

N73me har jo mer minne. :hmm:

7859442[/snapback]

Hva så? Lyden er dårligere (selv med godt headsett er bassen mye svakere), mp3-spilleren er mye mindre brukervennlig og radioen mangler RDS, noe jeg mener er svært viktig om du skal bevege deg litt rundt mens du hører på radio. Har selv N73 og synes SE har enklere og bedre løsninger ift mp3/radio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...