Gå til innhold

[Løst]Flere blogger på samme konto


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er mulig å opprette en ny blogg i en under mappe på bloggen min. Adressen nå er sigurd.norblogg.net er det da mulig å få en ny blogg på f. eks. sigurd.norblogg.net/skole. Hvordan skal jeg eventuelt gjøre dette. Er det bare å laste opp wordpress installasjonen til en mappe kalt skole i den første mappen på ftp serveren?

 

PS: Er litt usikker på hvilken kategori dette skal i...

Endret av Sigurd26
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal fungere veldig bra det, så vidt jeg kan skjønne. Det eneste du må passe deg for er selvsagt å ha et mappenavn som kræsjer med wordpress sine mapper, som f.eks. sigurd.norblogg.net/wp-content/.

 

Du må selvsagt også opprette en egen database for blogg nummer to, og behandle de to bloggene helt adskilt.

Lenke til kommentar
Det skal fungere veldig bra det, så vidt jeg kan skjønne. Det eneste du må passe deg for er selvsagt å ha et mappenavn som kræsjer med wordpress sine mapper, som f.eks. sigurd.norblogg.net/wp-content/.

 

Du må selvsagt også opprette en egen database for blogg nummer to, og behandle de to bloggene helt adskilt.

7839550[/snapback]

Hvordan oppretter jeg en database? Og behandle dem adskilt, vil det bare si at jeg må holde alt som hører til blogg 2 i en annen mappe en blogg nr 1? Altså at mappen wp-content for blogg 2 ligger i sigurd.norblogg.net/skole/wp-content/ osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...