Gå til innhold

Prosessor-problemer i Vista?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg har en bærbar pc med mer enn gode nok spesifikasjoner for hva som er anbefalt med Windows Vista. Jeg har en Pentium M 2.0 prosessor, men problemet mitt er at den ser ut til å kjøre på fullt hele tiden, slik at vifta, antar jeg, går for fullt og batteriet tømmes altfor fort.

Jeg har forsøkt å endre det jeg kan endre i power options, men det forandrer ingenting, prosessoren kjører for fullt. Er det noen som har en løsning på dette problemer, om det evt. dreier seg om drivere som må skiftes ut e.l.?

Hjelp, tips, råd og vink mottas med største takk. :tease:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skjekk prosessoversikten og se hvilken prosess som tar all prosessorkraften.

7838771[/snapback]

Det er ingen prosesser som tar mye kraft. Det er ikke engang sikkert at det er prosessoren som dreper batterikraften, kanskje er det vifta? Men da blir spørsmålet hvorfor vifta går på fullt. I XP varte batteriet mitt opp imot 4 timer uten bruk av tunge applikasjoner. Nå varer den i snaut 2 timer og vifta hviler aldri. Suser og går. :whistle:

Skrevet

Er det en enkel måte å sjekke hvilken klokkefrekvens CPU-en kjører på? Husker jeg sjekket med CPU-z, og den oppgav alltid klokkefrekvensen til 1.83 GHz (laptop med Windows Vista). Det må da vel følge med nødvendige driverei Vista for å kunne klokke ned en Intel Core Duo (som er det jeg har)?

Skrevet

Etter å ha oppdatert til nyeste BIOS klokker CPU automatisk ned når jeg er i batteridrift (sjekket med CPU-Z). Mulig du burde sjekke om det har kommet en ny BIOS til din PC også vaneik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...