Gå til innhold

Overklokking av pentium 4 - Ikke signal til skjerm


Anbefalte innlegg

Holder på å overklokke min Pentium 4 3.0 prescott. tok det gradvis opp til 3,9Ghz maskinen startet, men begynte ikke å laste windows. Restartet pc'en, men da kom det ikke signal til skjermen i det hele tatt. RAM divideren sto forresten på 266.

 

Prøvde å resette CMOS men kom fortsatt ikke noe signal til skjermen. Prøvde flere ganger å resette CMOS, ta ut rammen, bytte skjermkort, men det kom fortsatt ikke noe signal. Alle kablene var ordentlig i. Vifta på skjermkortet spinner når strømmen til kortet ikke er i så det får ihvertfall strøm fra agp porten. :(

 

Noen som har den fjerneste anelse om hva som er galt og hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn ut hvor jumperen på kortet er, den skal alltid funke.

Hadde samme problem senest i går, og da måtte jeg bruke jumperen.

 

Det er tre små pinner som kommer opp av hovedkortet, på to av dem står det en dings som lager forbindelse mellom disse to pinnene. Ta den dingsen av og sett den så den står på den i midten og den som den ikke var på før. Så starter du PCen, skrur av og setter dingsen tilbake der de stod.

 

Eksempel på cmos jumper: http://www.infopackets.com/graphics/cmos+jumper.gif

 

EDIT: Hvis du skulle finne på å lese deg frem til den på HK, eller har "kart" over HK, så heter den som regel JBAT

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Finn ut hvor jumperen på kortet er, den skal alltid funke.

Hadde samme problem senest i går, og da måtte jeg bruke jumperen.

 

Det er tre små pinner som kommer opp av hovedkortet, på to av dem står det en dings som lager forbindelse mellom disse to pinnene. Ta den dingsen av og sett den så den står på den i midten og den som den ikke var på før. Så starter du PCen, skrur av og setter dingsen tilbake der de stod.

 

Eksempel på cmos jumper: http://www.infopackets.com/graphics/cmos+jumper.gif

 

EDIT: Hvis du skulle finne på å lese deg frem til den på HK, eller har "kart" over HK, så heter den som regel JBAT

7835166[/snapback]

 

vet hvor jumperen er...skrev jo i teksten ovenfor at jeg har resettet CMOS flere ganger og jeg vet ikke om noen måte å gjøre dette på uten å bruke jumperen...

 

Får vel se om jeg kan få tak i et pci skjermkort og prøve med det...men rart hvis agp porten er gåen for den gir jo strøm...

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt ikke kommet over et eneste hovedkort hvor man faktisk skal skru på pcen mens den står i "clear"

 

Riktig fremgangsmåte: Skru av pcen og trekk ut strøm. Sett jumperen over til "clear" og riv ut batteriet. Trykk på power-knappen(men det skal fortsatt IKKE være strøm i). Vent noen timer, gjerne over natta eller mer. Sett i batteriet og flytt jumperen over til vanlig posisjon. Nå kan du koble til strøm og skru på igjen.

 

Og hvis ikke det funker er du fucked... :p

Lenke til kommentar
Jeg har fortsatt ikke kommet over et eneste hovedkort hvor man faktisk skal skru på pcen mens den står i "clear"

 

Riktig fremgangsmåte: Skru av pcen og trekk ut strøm. Sett jumperen over til "clear" og riv ut batteriet. Trykk på power-knappen(men det skal fortsatt IKKE være strøm i). Vent noen timer, gjerne over natta eller mer. Sett i batteriet og flytt jumperen over til vanlig posisjon. Nå kan du koble til strøm og skru på igjen.

 

Og hvis ikke det funker er du fucked... :p

7836039[/snapback]

 

skal prøve det nå

Lenke til kommentar
Prøv å holde inne "Insert"-knappen på tastaturet imens du restarter gjentatte ganger ved hjelp av reset-knappen på pcen. Dette er en måte for å resette CPU-instillinger på mange hovedkort.

7840191[/snapback]

 

Har prøvd det også...funket ikke. Hadde vel i grunn vært merkelig hvis det hadde funket når det ikke hjalp å resette biosen...

Lenke til kommentar
Prøv å holde inne "Insert"-knappen på tastaturet imens du restarter gjentatte ganger ved hjelp av reset-knappen på pcen. Dette er en måte for å resette CPU-instillinger på mange hovedkort.

7840191[/snapback]

 

Har prøvd det også...funket ikke. Hadde vel i grunn vært merkelig hvis det hadde funket når det ikke hjalp å resette biosen...

7841822[/snapback]

 

Vel da er det enten CPU og/eller HK som har tatt kvelden prøv å sett CPUen i et annet HK virker det så er HKet ødelagt, virker det ikke så kan du prøve med enn annen CPU i HKet og som ikke begge deler er ødelagt bare for å være sikker på hva som er ødelagt, virker det da er det CPU.

 

Sry vis du ikke forsto meg er litt dårlig til å forklare...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...