nyland Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Seat Inca (vare) 1998 mod, 135000 km Når det nå endelig ble kaldt har følgende oppstått: Når jeg vrir om tenningen så skjer det ingenting i 2 sek før plutselig startmotor slår inn og bilen starter. Når bilen er kjørt en stund (30 min) og motor slåes av så starter den på direkten igjen. (Startmotor byttet i 2006) Har målt spenningen over batteriet med motor i gang = 14,2 volt Jeg tolker dette som "varselsignal" at batteriet begynner å bli dårlig ? (Batteriet er enten orginalt fra 1998 eller bytter før jeg kjøpte bilen i 2003) Er det noe mer å sjekke ? eller er det bare å kjøpe nytt batteri ?
lb9td Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Du kan enkelt sjekke batteriet ved å lade det med en batterilader. Evt har du sjekket at det ikke er dårlig kontakt på polene?
nyland Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Skrevet 30. januar 2007 Du kan enkelt sjekke batteriet ved å lade det med en batterilader. Tja - ladespenningen er målt til 14,2 volt og det bør vel være tilstrekkelig ladespenning til at batteriet (gitt at det er ok) får tilstrekkelig lading med 2 x 40 min kjøring pr dag ?Evt har du sjekket at det ikke er dårlig kontakt på polene? Sjekket og funnet i orden !
Rebel-Rider Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Tenningsbryteren kan være dårlig, ville prøvd å sjekke den. Hadde en Audi med akkurat samme samme problemet, fant ut at kontaktflatene på tenningsbryteren var oksidert så jeg byttet bryteren og det ordnet problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå