olaven Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 (endret) Tenkte jeg skulle kjøpe Vista Home Premium på Netshop i morgen. Men så er det noe jeg lurer på: Jeg har en HP pavilion 5000. Skal jeg ha 32-bit eller 64-bit da? hva blir forskjellen? (Det står Vista Capable på pcen) Har hørt mye om OEM, men aldri helt skjønt hva det er... Kunne noen prøvd å gi en ganske grundig forklaring om det? kan sikkert være til nytte for flere... På forhånd takk:) Endret 29. januar 2007 av olaven
Mythos Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Jeg vet ikke hva slags prosessor det er i din maskin, men 32 bits fungerer uansett, og jeg tror de fleste anser den som litt enklere å ha med å gjøre siden det mangler drivere til endel utstyr om du velger 64 bits. Angående OEM er det nok tråder om det her allerede. Kortversjonen er at den kun kan installeres på den maskinen den først ble lagt inn på. Når du bytter maskin må du kjøpe ny lisens. Funksjonsmessig er det ingen forskjell. Når du kjøper en PC med Windows er det en OEM lisens du får. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=704446
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå