Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen restarter hele tiden


Anbefalte innlegg

Maskinen min restarter seg hele tiden. Den starter opp, men før den er ferdig med å laste Windows restarter den seg.

 

Etter den har restartet begynner den å gå igjen, men da får jeg ikke bilde!! Viftene går men jeg hører ikke de samme lydene fra cd-rommen og harddisc'en som jeg hører når den starter skikkelig opp (når jeg får bilde).

 

For å få bilde igjen må jeg skru pc'en helt av og vente i 10 minutter før jeg starter igjen. Da fortsetter det samme som beskrevet ovenfor. Pc'en er helt ny.

 

Problemet begynte i går med at den restartet seg etter en halvtimes kjøring av Oblivion. Jeg spilte da på full oppløsning og grafikk om det har noe å si.

 

Litt senere i går begynte den å restarte når jeg så film også.

 

Jeg har følgende hardware:

Intel Core 2 Duo E6400

Gainward GeForce 7900GS 512MB

Hiper HPU-4B580

Asus P5B-E Plus

Zalman CNPS9500LED

 

Jeg fikk tips om å formatere harddisc'en, men kan jeg gjøre det når jeg ikke kommer inn i Windows?

 

Kan og legge til at strømforskyningen begynte å lage en høyfrekvent lyd med en gang jeg fikk den, men den gir strøm. Mulig den er ustabil

 

Takker for alle svar

Endret av McGraw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saken er at maskinen restarter før jeg rekker å boote... Er det mulig at noen ledninger gjør at dette skjer? Hvis noen ledninger ligger inntil f.eks rammen?

7827829[/snapback]

reset BIOS ville jeg gjort.. ta ut av bateriet og sett det i igjen etter en stund.. 2-3 min.. se hva som skjer da.. eller skjekk temp. i bios hvis dette er mulig..

Lenke til kommentar
Saken er at maskinen restarter før jeg rekker å boote... Er det mulig at noen ledninger gjør at dette skjer? Hvis noen ledninger ligger inntil f.eks rammen?

7827829[/snapback]

reset BIOS ville jeg gjort.. ta ut av bateriet og sett det i igjen etter en stund.. 2-3 min.. se hva som skjer da.. eller skjekk temp. i bios hvis dette er mulig..

7829101[/snapback]

Det hjalp ikke å ta ut batteriet heller.

 

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Hvis du har flere minnebrikker kan du prøve med bare den ene..

7831156[/snapback]

Det hjalp heller ikke. Har prøvd alle slottene. Kan legge til at pc'en ikke restartet like fort i de andre slottene. Da tok det ca 10 minutter før den restartet.

 

Jeg har også prøvd å starte uten at resetknappen var tilkoblet.

 

Tror dere at problemet ligger i at strømforskyningen er defekt? Er bombesikker på at den gir strøm, men den er muligens litt ustabil.

Lenke til kommentar
Hei:-)

 

Det første jeg tenker på er skjermkortet ditt. Har du et kort du kan prøve, isteden for det som står i? Eventuelt, prøv å ta det ut og sett det inn igjen, samt sjekk over alle koblinger.

 

Greb

7833085[/snapback]

Det er ikke skjermkortet. Jeg har prøvd 4 stk. Både PCI og PCI-express kort

Lenke til kommentar

Da er det ikke der feilen ligger :)

Hvis det ikke er skjermkortet og det varierer med tiden til den restarter seg, kan det høres ut som hovedkortet er kresj.

Jeg har hatt tilsvarende problem, og da var det HK som måtte byttes.

 

Du nevnte at maskinen er ganske ny og da er det bare og ringe til forhandler og forklare situasjonen og de vil helt sikkert bytte det uten problemer. Det dumme er at det tar noen dager før du har maskin igjen :nei:

 

 

Greb

Lenke til kommentar

du sier at du ikke klarer å boote før den reseter seg gang på gang...

hadde det samme problemet med min egen pc.. mitt problem var at i BIOS stod den reset klokka på 15sek, den skal stå på 0 sek ... hvis du klarer å stikke innom BIOS og leite deg frem til hvor du stiller den klokka.. kanskje det er det? jeg satt klokka på 0, og da var problemet mitt løst...

Lenke til kommentar

Maskina mi slår seg også av plutselig. Internet ramler ut stadig vekk. Får opp en "plakat" der det står "iexplore har et problem og må lukkes" Jeg har scannet for virus og det ble ikke funnet noe. Jeg har F- Secure virusprogram . Prøvd å starte i sikker modus men da virket ikke f. eks. Internet. Hva kan dette skyldes? :hmm:

Lenke til kommentar
Maskina mi slår seg også av plutselig. Internet ramler ut stadig vekk. Får opp en "plakat" der det står "iexplore har et problem og må lukkes" Jeg har scannet for virus og det ble ikke funnet noe. Jeg har F- Secure virusprogram . Prøvd å starte i sikker modus men da virket ikke f. eks. Internet. Hva kan dette skyldes?  :hmm:

7835080[/snapback]

 

Hei.

 

Sjekk driverne ved å høyreklikke Min datamaskin > egenskaper > maskinvare > enhetsbehandling, og se om det er noen gule utropstegn.

 

Eventuelt lag en egen post.

 

Greb

Lenke til kommentar
Maskina mi slår seg også av plutselig. Internet ramler ut stadig vekk. Får opp en "plakat" der det står "iexplore har et problem og må lukkes" Jeg har scannet for virus og det ble ikke funnet noe. Jeg har F- Secure virusprogram . Prøvd å starte i sikker modus men da virket ikke f. eks. Internet. Hva kan dette skyldes?  :hmm:

7835080[/snapback]

 

Hei.

 

Sjekk driverne ved å høyreklikke Min datamaskin > egenskaper > maskinvare > enhetsbehandling, og se om det er noen gule utropstegn.

 

Eventuelt lag en egen post.

 

Greb

7835129[/snapback]

 

Hei. Takk for svar. Det var ingen gule utropstegn. Jeg fikk ikke til å begynne en ny post. Bare adm. sto det (tror jeg) :hmm: Hva kan det skyldes, hvis det ikke er virus?

Lenke til kommentar
Maskina mi slår seg også av plutselig. Internet ramler ut stadig vekk. Får opp en "plakat" der det står "iexplore har et problem og må lukkes" Jeg har scannet for virus og det ble ikke funnet noe. Jeg har F- Secure virusprogram . Prøvd å starte i sikker modus men da virket ikke f. eks. Internet. Hva kan dette skyldes?  :hmm:

7835080[/snapback]

 

Hei.

 

Sjekk driverne ved å høyreklikke Min datamaskin > egenskaper > maskinvare > enhetsbehandling, og se om det er noen gule utropstegn.

 

Eventuelt lag en egen post.

 

Greb

7835129[/snapback]

 

Hei. Takk for svar. Det var ingen gule utropstegn. Jeg fikk ikke til å begynne en ny post. Bare adm. sto det (tror jeg) :hmm: Hva kan det skyldes, hvis det ikke er virus?

7835241[/snapback]

 

Nederst på siden her, til høyre, står det "nytt emne" Trykk på den og legg inn nødvendig info (type maskin/komponenter, forløp til problem osv..). ----->

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...