Gå til innhold

kvalitet på dvd-plater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og brenne ut noen filmer jeg laget, så lurer jeg på hvilke dvd-plater jeg bør bruke? Kanskje ikke så lurt å bruke det billigste på markedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norwaydisc.no selger jo gode plater de har testet skikkelig.

Det er forskjell på platene, så de billigste på Clas Ohlson ville jeg holdt meg unna.

Verbatim har gode plater til en fornuftig pris. Jeg ville valgt det merket. :)

Skrevet

Det er stor forskjell på dvdplater, kanskje ikke ved førstegangsbruk i en pc som er ekstremt tålerang for slikt, men sære dvdspillere derimot.

Plater fra feks. Verbatim, Maxell, TDK, Ridsc og spesiellt Taiyo Yuden er å anbefale. Har selv fått kopiert opp 100stk dvder på Taiyo Yuden plater, som er det mange proffe bruker når dem brenner mange kopier. Så langt ingen plater i retur og fungerer i alt fra Bang olufsen spillere til dvdspillere i biler(som stort sett er helt ubrukelige hva angår tåleranse...)

Mao sikkelig Authoring og plater er vel verdt penga.

Forhandlere som pxp.no har Taiyo Yuden.

Skrevet

Verd å merke seg er at uansett hvilke plater du velger går det ikke ut over kvaliteten på selve videoen. Kvaliteten på platene avgjør hvor lenge den virker og hvor mye den tåler av fysisk påkjenning. Det er f.eks. stor forskjell på tykkelsen på en Maxell-plate og en Imation (som jeg kjøper i bulk til halve prisen)

Skrevet

Tja, derom strides de lærde som det så pent heter men personlig heller jeg til +. De skal visst gå i flest spillere (ratrt egentlig når en video-dvd i utgangspunktet er -)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...