Gå til innhold

Asus Striker Extreme - Div. Problemer!


thfjorde

Anbefalte innlegg

Hehe..okei.

 

La som sagt inn de innstillingen du anbefalte. Satte minnet til 4-4-4-12 2T 2.1V. Kjørte std. speed på hele systemet - 0 OC. Har standard kjøler fra Intel. Avleste temp i Bios.

 

Har lest artikkelen om den metalramma. Skal fjerne den men har ikke kommet så langt enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Nå har jeg fått meg et Asus Striker Xtreme og en E6850 cpu.

 

Koblet alt til så kom den klassiske feilmeldinga til striker korta bak på den lille lcd skjermen: "Cpu init"

 

Har et 8800 ultra og en enermax 850w psu også. MEN tror du jeg får noe bilde? Neida :S

 

Har testa med en e6400 cpu også uten resultat!

 

Noen som har gode råd/tips?

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått meg et Asus Striker Xtreme og en E6850 cpu.

 

Koblet alt til så kom den klassiske feilmeldinga til striker korta bak på den lille lcd skjermen: "Cpu init"

 

Har et 8800 ultra og en enermax 850w psu også. MEN tror du jeg får noe bilde? Neida :S

 

Har testa med en e6400 cpu også uten resultat!

 

Noen som har gode råd/tips?

9146243[/snapback]

 

Oppdatert BIOS, kanskje det vil løse noen problemer? Veldig merkelig at du ikke har fått de lavere CPU'ene til å virke. Liksågreit å bare returnere kortet om du ikke får gjort noe.

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått meg et Asus Striker Xtreme og en E6850 cpu.

 

Koblet alt til så kom den klassiske feilmeldinga til striker korta bak på den lille lcd skjermen: "Cpu init"

 

Har et 8800 ultra og en enermax 850w psu også. MEN tror du jeg får noe bilde? Neida :S

 

Har testa med en e6400 cpu også uten resultat!

 

Noen som har gode råd/tips?

9146243[/snapback]

 

Oppdatert BIOS, kanskje det vil løse noen problemer? Veldig merkelig at du ikke har fått de lavere CPU'ene til å virke. Liksågreit å bare returnere kortet om du ikke får gjort noe.

9146254[/snapback]

 

 

Lett å oppdatere bios uten å klare å boote opp maskinen da :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nei det er ikke lett.

 

Ja se litt på faqen min.

Prøve alt.

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

 

Pass på at ikke noe er til jord.

Fjern alt du ikke trenger for og boote

 

Her er noe av det samme.

---------------------------------------------------------

i know ther are many guides about this, but i have never found one tht contains all fixes or most of them, so i made this one, im a pc builder, and i have to deal with lots of strikers here so, i found this steps are the most reliable to fix the problem. plz ignore the bad english

 

 

ok, follow this steps.

1.unplug the computer from the AC

2. unplug from the mobo the ATX12v and the EATXPWR

3.remove the bios battery wait 30 secs {dont put it again)

4. move clrcmos jumper to enable position {meaning jumper in pins 2-3}

and wait 30 secs.

5. press and HOLD the clrcmos switch for 30 secs then relase,{now clrcmos is clring the cmos} you are going to let the switch in tht position for 2 hrs.. this is very important or it wont work

6. After 2 hrs, press the clrcmos switch to turn it off {dont change the clrcmos enable jumer to disable) leave it enable.

7. connect only the next devices to your computer. 1 sata drive, 1 ide drive, 2 ddr2 dimms in blue slots, 1 video card. 1 striker extreme audio card. and 1 ps2 keyboard {usb wont do} and connect all pc fans

8. recheck that nothing expet the hardware mention above is connected.

9.plug the atx12v and the eatxpower connector and pcie aux if needed

10. put in the cmos battery

11. connect your computer to the ac

12. turn on the pc, and after 3 secs, your going to start hiting {del} in your keyboard, not to fast, 1 click per sec. do more and u will disable the keyboard.

13. asumming the computer boots and enter the bios, go directly to your ram configuration and set voltage to memmory specification (ultra important!!) if you dont set correct voltage to your ram u will get cpu init again in next reboot

14. boot and go to asus and download the new bios 1301 i think it is, and flash your bios. recheck memmory voltage has not been changed

-----------------------------

alternative option1

if computer does not start, do all the process again only this time:

between steps 5 and 6 your going to connect your cmos battery upsidedown ( yes you read correctly, your going to flip 180 degrees the battery from its original position, and leavit there for 1 minute) then remove it and proceed to step 6 and so on

-------------------

if still nothing alternative option2

 

do all again including alternative option1

 

this time between steps 2 and 3 you will remove the processor from your mobo, and you will not put it back until step 8

 

-------------------

omg if computer still dead, ur cpu init is angry, this is alternative option3 and final.

do all mention above inculding alternative option1 and 2

just this time in step 5 your going to leave the clrcmos switch on for 12hrs

----------------------------------

ok thts it dudes, if this does not fix your cpu init. test your cpu in other computer, and if it works RMA your board.

hope this helps,

side note...

i have faced about 7 cpu inits in 7 diferent computers, and in 2 of those computers { for user mistake ) 2 more times each.

and i can tell you that, it will go away, it will boot, if you follow this mini guide. i have only see 1 case where the board was actually dead so odds are 7 to 1 gl!

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Husk det er veldig sjelden at kortet er dødt

Men det kan ta det fra hell an back for og boote.

 

Jeg har testet alt på 680i kortet mitt.

Har hatt død kort sikkert 100 ganger på grunn av oc.

Dette var før jeg visste om quad-fsb problemet snart et år siden.

Så høy fsb med quad går ikke.

Nå er det lagd en utrolig vansklig mod.

Kunnak brukte 2 dager på og få det til.

 

Som regel holder reset cmos.

Men 2 ganger måtte jeg ut med cpu for og få det til og boote.

Har blitt bedere med de nyere biosene.

 

Prøve og boot med orginal cd

ligger bios der,trykk f2 er det vel

Mange har greid og få in bios da.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Det skulle ikkje ha vært lov å selge et slikt hovedkort med denne slags feil! Latterlig å gå gjennom alt dette her for å kanskje få det til å funke!

 

Og nei, jeg har ikkje fått mitt til å fungere enda :thumbdown:

 

Hvis noen kan hjelpe meg å fixe det så blir de 500kr lett rikere, bor i oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...