Gå til innhold

Vista på Dell 6400 med intel grafikk?


N_R

Anbefalte innlegg

Hei, har en Dell 6400 Inspiron med en 1.60GHz Core Duo/1GB minne / 80GB disk.

 

Jobben har MS Action Pack, så jeg kan få gratis oppgradering til Vista Ultimate - om jeg ønsker. Spørsmålet er mer om jeg vil meg selv så vondt.... :) Har et fiiint klistremerke på den som sier "Vista Capable" - altså IKKE VIsta Ready som det står andre steder, uten at jeg vektlegger det i altfor stor grad....

 

Jeg har en SD-minnekort leser jeg kan benytte for ReadyBoost(?), men i farta tror jeg begge minneslottene er opptatt. 2g minne betyr med andre ord at den 1GB jeg har må ut.

 

Ellers er det en helt standard 5400 disk, bra til å være 2.5", men ikke akkurat noen Raptor. Til sist gikk jeg for strømsparing kontra ytelse, og valgte derfor integrert Intel-grafikk.

 

Programmene jeg bruker er rimelig standard, internett, Office, osv. Det meste annet styrer jeg uansett via Remote Desktop. Så kompatibilitetsmessig bør jeg ikke få noen problemer.

 

 

Hva mener dere, er det verdt den (antatt) dårligere ytelsen, (og hvor mye dårligere snakker vi om??) i forhold til hva jeg får igjen? :) Hører gjerne fra andre med Vista på bærbare i (budsjett) klassen.

Endret av N_R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Vista Ultimate på en nesten identisk maskin og det fungerer bra.

 

se her for litt mere info

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=703932&hl=

 

Jeg har ikke fått prøvd Vista til så mye annet enn det som ligger i operativsystemet, men alt fungerer uten problemer.

 

Jeg har installert Vista på D: disken og beholdt XP på C:

Jeg foretrekker uansett å ha to operativsystem på maskinen, slik at jeg kan bruke maskinen selv om jeg får en Windows-crash midt i ferien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...