Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en starter ikke, ikke skjermbilde engang.


Anbefalte innlegg

Her om dagen hang pc'en seg plutselig opp, og jeg lurer på hva som kan være galt. Når jeg starter den opp, sier en stemme "Can't load due to CPU overclocking." Merk: jeg har aldri klokka opp cpuen min, så jeg får ikke dette til å stemme. Jeg slo opp i guiden til HK'et mitt (Henholdsvis Asus K8N-E Deluxe), og der står det at jeg skal inn i bios og sette ned CPUen til vanlige innstillinger. Hvordan kan jeg gjøre dette uten instillinger? Og hvorfor skal jeg måtte gjøre dette når jeg aldri har stilt den opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg prøvde det nå, funka ikke.. kommer ikke noen stemme lenger nå, men fortsatt ikke noe skjermbilde.. Men jeg tror jeg fant feilen..

2 av ledningene på PSU'en min har hatt slitt beskyttelse på, så jeg har tapet dem for at de ikke skal kortsluttes. Men nå ser det ut som tapen har glidd av. Kansje PSU'en har blitt kortslutta? disse ledningene har ikke hatt noe kontakt med annet enn PSUen, men det kan jo likevel være feil på andre deler i pcen. Men siden den booter "normalt" (vifter slår seg på etc), så må jo noe funke. Og det at stemmen kom fra hovudkortet er jo ett tegn på at det også skal funke ganske normalt.

Er det mulig det er dette som gjør det? Kan kansje den kortslutningen resultere i at cpuen ikke får nok strøm, slik at HK'et tror jeg har overklokka den? Jeg håper vertfall på ingen store skader xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...