Gå til innhold

laste ned windows xp-cd (OEM?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en laptop, 10-11mnd gammel, som jeg gjerne skulle ha formattert. jeg fikk :hmm: såklart ikke med noen xp-cd fra Asus, bare en sånn "idiotsikker" recovery-cd. men bruker jeg den så får jeg ikke formattert maskina i NTFS, også får jeg masse anna dritt fra asus som jeg ikke vil ha.

jeg har jo lisens, den står jo under maskina. er detmulig/lovlig å laste ned en kopi av windows xp en eller annen plass på nettet, brenne ut og installere på nytt med min egen lisens? de i mamoz-butikken mente på jeg kunne laste ned en OEM-cd, som jeg ikke vet hva er, som skulle funke, men de visste ikke hvor.

noen som vet nor fornuftig? :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er ikke sikker men tror du har lov til å laste ned om du har en gyldig key, for det er vel key'en man betaler for. og pass på å ikke laste ned noen form for cracka version :)

Skrevet

Hvis recovery programmet formaterer i FAT er det bare å konvertere til NTFS etterpå, og det du ikke trenger av ASUS programmer er det bare å avinstallere.

Siden det ikke er mulig å finne nedlastbar OEM CD på lovlige kanaler tviler jeg på at det er lovlig, så du må nok ty til tvilsomme kanaler om du vil laste ned.

Desverre er det få eller ingen PC leverandører som legger ved en ren Windows OEM CD. Men om du kjenner noen som har en OEM CD kan du jo spørre om å få låne den...

Skrevet

Sjekk om du har en mappe på c: som heter i386. Gjerne søk etter den. Har du mappen. kan du fikse din egen plate av filene.

Skrevet
Hvis recovery programmet formaterer i FAT er det bare å konvertere til NTFS etterpå, og det du ikke trenger av ASUS programmer er det bare å avinstallere.

7822760[/snapback]

ved formatering blir harddisken tregere. det har visst med cluster-størrelse å gjøre.

Sjekk om du har en mappe på c: som heter i386. Gjerne søk etter den. Har du mappen. kan du fikse din egen plate av filene.

7822782[/snapback]

har en mappe som heter i386 ja, i \windows\. er det bare å brenne denne mappa rett på ei cd, så er det en fullverdig windows-cd liksom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...