Gå til innhold

Valg av webhotell- avviklingsprogram.


Stvg9124

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en server stående - 2 ghz cpu, 2048 mb ram, 300 gb harddisk.. Tenkte på Co-Location, og har behov for et FTP program der jeg både kan styre domene(r?), adde brukere - passord - størrelse på brukerns webhotell o.l!

 

Når jeg foreksempel setter opp "bruker1", vil jeg gjerne adde slik at det blir "www.bruker1.domenet-jeg-har.no/index.php".

 

 

Noen som forstår hva jeg mener? Tenker helst på FreeWare, men sleng gjerne med noe som koster penger (helst ikke for dyrt).

 

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har serveren min med win2003 ståendes (co-location) hos Gigahost.

Dem har grei service og svarer alltid raskt når jeg spør dem om noe. 

Jeg bruker RDP (remote desktop) for å styre alt sammen og RaidenFTP som ftp program.

 

-Grommers

7833960[/snapback]

 

Peiling på hvor i landet senteret deres er lokalisert?

Lenke til kommentar

Jeg har også server på gigahost (www.gigahost.no), samme sted som Grommers. Jeg kjører co-location der med en linux server jeg driver en del nettsider på. Den fungerer veldig greit. Senteret står i Sandefjord i Vestfold. Tidligere en gang hadde jeg noen problemer med linux'en som gjorde at jeg ikke kom inn på den remote (var min egen feil fordi jeg hadde fucket opp noe på serveren), da fikk jeg raskt hjelp og ting kom fort opp og gå igjen. Så jeg kan ikke si meg noe annet enn fornøyd med det jeg har av erfaring med dem til nå.

Lenke til kommentar
Jeg har også server på gigahost (www.gigahost.no), samme sted som Grommers. Jeg kjører co-location der med en linux server jeg driver en del nettsider på. Den fungerer veldig greit. Senteret står i Sandefjord i Vestfold. Tidligere en gang hadde jeg noen problemer med linux'en som gjorde at jeg ikke kom inn på den remote (var min egen feil fordi jeg hadde fucket opp noe på serveren), da fikk jeg raskt hjelp og ting kom fort opp og gå igjen. Så jeg kan ikke si meg noe annet enn fornøyd med det jeg har av erfaring med dem til nå.

7835501[/snapback]

 

Hva er ipen til serveren din? Kunne tenkt meg å pinge den, og sjekke ping..

Lenke til kommentar
Er du ute etter lav ms, så tror jeg hosting i Oslo er mer aktuelt. Færre hops, mest antakelig. Og raskere linjer :)

7837761[/snapback]

 

Hehe, ja jeg vurderte faktisk mbit.no co-location :) Må bare få kjøpt inn 1U server. Regner med å ha den på plass om et par uker.. Men jeg vurderte å ha en server hos GigaHost også. Vil gjerne prøve det ut - og se om det er for godt til å være sant :p

 

 

Edit: En liten server til hjemmesider osv, fungerer greit på 10mbit ;)

Endret av RSMarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...