Gå til innhold

Vistakompitabel PC? Oppgradere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo. Nå som Vista kommer kan det jo være at en PC-oppgradering er innen rekkevidde.

Mine komponenter er som følger:

DFI Lanparty nF-4 Ultra-D Socket 939

AMD Opteron 146

PowerColor Radeon X1800 XT 512 MB

Corsair Value 2048 MB(2x1024MB)

Er dette ok for Vista? Tenker på at CPUen kanskje er litt svak, så kanskje jeg burde oppgradere til en Opteron 170. Slik at jeg har en CPU som både er overklokkingsvennlig og dobbelkjerne. Sammen med en Zalman 9500 LED burde vel overklokkingen gå greit?

Hva med RAMen? Er den grei nok? DDR RAM er jo ganske billig for tiden, så det er jo ikke umulig å kjøpe ny RAM. Sett at jeg kjøper ny RAM, f.eks. disse brikkene. Slik at jeg da har 4096 MB RAM. Er dette anbefalt? Eller burde jeg bare brukt de nye RAM brikkene?

Skjermkortet kommer jeg ikke til å oppgradere, hvis jeg ikke får solgt det jeg har(Annonse) til en bra pris. Hvis jeg ikke får solgt kortet, kommer jeg nok ikke til å kjøpe nytt før det nye Battlefield kommer ut.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste du kan gjøre er jo å laste ned og kjøre denne, så ser du hva som eventuelt sliter mest. Men i utgangspunktet tror jeg du har litt drøye forestillinger om hvor heftig maskinvare du trenger "for å kjøre vista". Tenk heller på hva du trenger for å kjøre spill. :)

Skrevet

Ja, ok. Skal gjøre det.

Ja, sant det. Men hater at PCen bruker lang tid på alt mulig. Kan nevne at jeg spiller Battlefield 2 da. Det tar jo ganske mye ressurser. Og hvis man i tillegg skal kjøre Vista, så tar jo det en del.

Skrevet

Jag menar..att det du har håller. Det är väl kun det att du inte har dx10 som kjøres på det skjerkortet, dx10 ger ju mer realistisk grafikk o penere effekter. Det betyder att du går glipp av en del go'-grafik och ytelsen kommer inte heller att vara i samma klass (enligt Microsoft men spør noen som bruker vista o dx10). Men Vista är kompatibelt med dx9 och läste noe om att patcher kanske kan komma før att de dx9 noen form før dx10 efterlikning i spel.

Angående en Opteron 170 dual så kommer du att märka skillnad i spill som F.e.a.r, helt klart gør den sitt vid tunga grafiska arbeten. Noen spill märker man inget. Overklocka Opty 170 cpun hade varit supert, om du nu ikke ska bytta plattform.

Skjermkortet är bra det, du kan ju bytta senare till liknande 8800gts (kommer flere kort, ATI i mars?) och de blir billigare med tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...