Gå til innhold

Tips til Trening av nedre magemuskel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ettersom jeg har lest burde du ha så lav fett% som mulig for da vil jo musklene synes bedre.

Så det beste er nok i forbrenne det meste "fette" på magen, også begynne og trene spesielt mage.

 

Du kan jo sikkert gjøre begge deler, tror nok det er det som er mest effektift.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det "fettbeltet" som mange av oss har rundt magen er kanskje det vanskeligste fettet å forbrenne på hele kroppen iom at det er som regel har vært der en god stund. Det er ofte der det usunne fettet legger seg først. En litt utradisjonell måte å gjøre det på er å gå til kvalifisert personell (vet ikke hva det heter) og få dem til å kna det løs fra huden. Dvs at alt underhudsfettet løsner og blir lettere å forbrenne bort.

Lenke til kommentar
Benhev trener faktisk ikke nederste magemuskel. Trodde det også før, før en smarting på treningsforum overbeviste meg.

7803919[/snapback]

Poenget med beinhev (hengende) er jo at man "krøller" magen oppover når beina er på vei mot toppen slik at magen jobber for å få rompa til å følge magen opp. Du kjenner det godt i magen om du gjør det rett.

Slik som her

Men ja tradisjonell beinhev hvor man kun løfter beina opp tar ikke på magen nei.

Lenke til kommentar

Sjokolade og alt som er mye fettholdig.

 

Ikke Mcdonalds eller sjokolade, godteri generelt, brus særlig.

Kutt ned på det meste, spis hver 3 time ( ikke mye karbohydrater, men feks kylling kan man spise :) )

 

Tren også kardio. Forbrenning.

 

Den nederste "øl ringen" er helt forbaska seig ja. Tror neppe den går vekk noengang.. :p

Lenke til kommentar
Finnes å finnes.. alle skjønner jo hva vi mener...

Men tror egentlig jeg trener bra men kostholdet burde nok vært bedre... Hva må jeg IKKE spise?

7806858[/snapback]

Det er som sagt ikke noe som heter nedre magemuskel. Magemuskelen er en muskel. Ergo enten så trener du den, eller ikke. Du kan ikke trene øvre eller nedre alene, dette er umulig. Når du trener magemusklene trener du "alle".

abdominaux-grand-droit-abdomen.jpg

Lenke til kommentar
Det er jo i og for seg forståelig, men hvorfor er det da slik at man ved enkelte øvelser kjenner det bedre i toppen av magen enn ved andre øvelser?

7810178[/snapback]

Selv om du kjenner det bedre i toppen, aktiverer du alle muskelfibrene for det.

Jeg skal være enig i at det går an og ativisere litt mer muskelfibre i toppen, eller bunn av en eller annen øvelse. Men hele blir trent for det.

Lenke til kommentar

Situps er lite effektivt spør du meg, ta crunches istendenfor, kombiner med kardio. Selv bruker jeg www.trening.no/mndtips.php kombinert med en 6km joggetur annenhver dag, og jeg har endel fett å forbrenne, men skal i hvertfall komme i mål med flat mage/rutene til sommerferien er slutt. Førstnevnte mål burde jeg klare..forhåpentligvis.

 

Samtidig prøver jeg å kutte ned mest mulig på brus og godteri, men er litt avhengig. Skal klare å slutte helt, er bare ett spørsmål om noen dager nå.(Til jeg klarer å slutte)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...