Gå til innhold

AMD Hammer


Erlend!

Anbefalte innlegg

Må bare få sagt at fokuseringen på den kommende hammer prossessoren er en smule drastisk om man sammenligner med ytelsen den kommer til å få (foreløpige rapporter).

Jeg mener, mediafokusering (spesielt datarelaterte medier) er jo enorm, og ser en i forskjell til ytelsen, som faktisk ikke er fantastisk mye bedre enn toppmodellene til dagens pentium4 prossessorer, er jo ikke prossessoren SÅ voldsomt mye å vente på.

 

Nye oppdateringer om spesifikasjonene til Prossessorene utgis med jevne mellomrom av AMD selskapet, og lanseringsdatoen har allerede blitt flyttet flere ganger. Håper selvfølgelig ikke at hele greia er et mediejippo fra AMDs side, for vi forbruker er jo avhengig av ordentlig konkurranse i markedet for å få overkommlige priser og gode produkter, men det kan faktisk virke sånn.

 

Vet at jeg nå kommer til å få en hel del av AMD-fansa på nakken, men det er iallefall min mening.

 

Noen andre synspunkter? Rett på meg om jeg tar feil.

 

Men de endelige spesifikasjonene, får vi jo ikke se før lanseringen (første offesielle test) så det er vel bare å vente og håpe...

 

Mvh.

Erlend O. Simensen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jauda til tider er det vel mykje lause rykte ute og går, men på den andre sida så er det ei veldig viktig lansering.

 

Det er kanskje vinn eller forsvinn for AMD, i tilfellet forsvinn så vil prisane sansynlegvis stige, da konkurransen blir borte.

 

Vidare er det viktig fordi det er det første main-stream brotet med vanleg 32-bits x86, samtidig som det skal ivareta kompabilitet, noko som blir spennande å sjå korleis går.

 

Så det er ikkje så rart om det er stor interesse.

 

For min del er eg like interessert i Banias, og om AMD klarer å lansere eit svar som kan konkurrere i bærbar/tablet-klassen.

Lenke til kommentar

Vel, det er vel et ganske grundig hopp i ytelse i forhold til mye av det vi har sett i senere tid. PR-ratingen skulle være noe sånt som 3400+ - 3600+ ellerno? Noe som skal tilsvare P4 3,4 ghz og litt oppover. Vil påstå det er et hopp av de sjeldne, men skal være enig med deg at -noe- drastisk er det vel muligens all denne PR'n. Men vi får vel se om litt hva den går for og spennende skal det bli!! Ikke i tvil om at det blir bra uansett!!

 

Jeg holder med AMD til døden selv, så det er en mulighet for at synspunktene mine er en smule partiske. heh.. Men gjorde mitt beste vaffal!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...