Gå til innhold

Går det ann å skru av vifta på laptopen?


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel ikke bare et lag med støv på vifta ?

Kan lage mye lyd har jeg opplevd

7801412[/snapback]

Nei, tror ikke det...

Pcen er ikke 1 mnd engang...

Men går det ann å justere vifta på SpeedFan? Fant det ikke ut?!

7801489[/snapback]

 

Vet ikke hvordan programvaren på acer er. men jeg mener at ibm har noe oppsett for batterilevetiden der en kan justere vifta...

Du kunne jo lett på kontrollpanel etter ytelse eller strømoppsett...

Lenke til kommentar

Evt kan du kjøpe deg en sånn kjølesak med vifter i som du setter laptopen på. Det er jo selvsagt ikke noe å ha med seg på reise, så er jo en veldig stasjonær løsning. Men effektive er de! Reduserer enkelt og greit behovet for høy viftegang på innebygde vifter. Stillegående var den også, ihvertfall den jeg har sett (kjøpt på komplett.no). Det er jo når pcen er sterkt belastet at vifta går som f... , og det gjør den vel som oftest der pcen står fast, så det kan jo være en løsning framfor å begynne å skru.

 

Er det forresten AMD prosessor i den pcen din? Hadde en 5012WLMi for et par år siden med Athlon 64 prosessoren til AMD. Den var av typen som hadde toppmontert vifte (over tastaturet). Blei blåst bakoversveis på hver gang jeg spilte BF2. :p

Lenke til kommentar

Har en Acer laptop selv hvor jeg syntes det var vel mye støy fra vifta som gikk titt og ofte på full guffe.

Nå er den stille som sne :D

 

Det jeg gjorde var å laste ned et lite program som heter CPUMSR. Der kan jeg justere ned hastigheten på prosessoren og sette ned spenningen som jeg selv vil.

 

Justerte den ned fra 1500 Mhz til 1100 Mhz og satte spenningen til 1.250 Volt.

Ingen merkbar reduksjon i ytelse likevel, og vifta høres nesten aldri. :thumbup:

Lenke til kommentar
Har en Acer laptop selv hvor jeg syntes det var vel mye støy fra vifta som gikk titt og ofte på full guffe.

Nå er den stille som sne  :D

 

Det jeg gjorde var å laste ned et lite program som heter CPUMSR. Der kan jeg justere ned hastigheten på prosessoren og sette ned spenningen som jeg selv vil.

 

Justerte den ned fra 1500 Mhz til 1100 Mhz og satte spenningen til 1.250 Volt.

Ingen merkbar reduksjon i ytelse likevel, og vifta høres nesten aldri.  :thumbup:

7819493[/snapback]

Det som er problemet er at det ikke for turion prossesor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...