Gå til innhold

Åpne ekstern seagat harddisk


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sliter med en ekstern harddisk (Seagate av denne typen) som ikke lenger detekteres av windows etter at USB-pluggen ble koblet opp ned. (Trodde ikke det skulle være mulig!)

 

Jeg har nå fått tilbud om å sende den fra meg på garanti men trenger backup av dataene som ligger der først. Er det noen her som har åpnet en slik disk eller kjenner til hvordan det gjøres? Jeg har prøvd meg på flere metoder men finner ikke ut hvordan den kan åpnes uten å ødelegge noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det bestemt. Jeg åpner den, ser om jeg får fiksa den selv og putter disken i min stajonære hvis ikke.

 

Så mye verdt var den 5-års garantien!

 

Vet noen her om harddisk-kabinettene til 250 kr på komplett bråker mye? Så det stod "vifteløs" på noen av de dyrere, men det er jo litt rart om en skal trenger vifte på et slikt kabinett?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Håpløst at det skal gå ann å snu pluggen! Vi er nok ikke de eneste!

7807209[/snapback]

For å sette USB-pluggen i feil vei (opp-ned) må du bruke makt. Den glir ikke akkurat inn av seg selv - men må presses hardt inn. Har du prøvd harddisken på en annen maskin slik at du vet at det er denne som er ødelagt og ikke USB-porten(e) på PCen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...