Stalltrollet Skrevet 25. januar 2007 Skrevet 25. januar 2007 Holder på å klikke, trenger hjelp/trøst/sjokolade...Jeg har en Excel fil med gamle database uttrekk sortert pent , og hadde tenkt å få denne inn i .txt uten skilletegn. Men jeg blir ikke kvitt dem! Noen gode råd?
___ Skrevet 25. januar 2007 Skrevet 25. januar 2007 Holder på å klikke, trenger hjelp/trøst/sjokolade...Jeg har en Excel fil med gamle database uttrekk sortert pent , og hadde tenkt å få denne inn i .txt uten skilletegn. Men jeg blir ikke kvitt dem! Noen gode råd? 7798420[/snapback] Du kan jo lagre som tekst, men tabulatordelt. Tabulatorene kan du så strippe vekk i en teksteditor som har støtte for dette, f.eks. UltraEdit. Sistnevnte kan man prøve i flere uker før den må registreres. Hilsen Werner
Stalltrollet Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Skrevet 25. januar 2007 Ja nå er jeg godt i gang! Har funnet ut hva som er feil men klarer ikke rette det. Vil helst slippe å gjøre det manuelt, siden det er en fil med nesten fem tusen linjer... er det mulig å velge "fjern alle tabs i hele dokumentet"?
___ Skrevet 25. januar 2007 Skrevet 25. januar 2007 Ja nå er jeg godt i gang! Har funnet ut hva som er feil men klarer ikke rette det. Vil helst slippe å gjøre det manuelt, siden det er en fil med nesten fem tusen linjer... er det mulig å velge "fjern alle tabs i hele dokumentet"? 7799093[/snapback] Det enkleste (i UltraEdit) er å velge "Tabs to spaces" fra "Format"-menyen. Hilsen Werner
anders02 Skrevet 10. februar 2007 Skrevet 10. februar 2007 Jeg vet ikke om du har fått løst problemet ditt, men en enkel måte å gjøre det på dersom du bruker Windows er å åpne filen i Notisblokk og bruke Rediger | Erstatt...-valget til å erstatte alle tabulatorer med valgfri eller ingen tekst.
Moskus Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 (endret) [...] til å erstatte alle tabulatorer med valgfri eller ingen tekst. 7915674[/snapback] Hva er da ASCII-koden for tabulator? Endret 23. februar 2007 av moskus
Giddion Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 [...] til å erstatte alle tabulatorer med valgfri eller ingen tekst. 7915674[/snapback] Hva er da ASCII-koden for tabulator? 8005820[/snapback] ASCII koden er 9
Moskus Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Aha! Men jeg får det fremdeles ikke til. Input-feltet for Search/Replace støtter ikke tab...
bobafett Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Hvis du lagrer som txt får du en kommaseparert fil. Kan du ikke åpne denne i notapad/wordpad og bytte komma med det du vil ha? Funker fint her!!
anders02 Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Aha! Men jeg får det fremdeles ikke til. Input-feltet for Search/Replace støtter ikke tab... 8006598[/snapback] Du må gjøre det på følgende måte: - Lag en tab i fila i notisblokk. - Merk denne og kopier den (Ctrl + C). - Åpne Search/Replace. - Lim inn tab-en med Ctrl + V.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå