Nibenay Skrevet 25. januar 2007 Skrevet 25. januar 2007 Hei Prøver å hjelpe ein person som sliter med pcn sin. Den er lite brukt, men litt gammel. Problemet er ganske enkelt at når den blir slått på skjer følgende: Viftene starter... og den lager "beep beep beep beep..etc" noke-er-galt lyder fra interne høytaleren. Prøvde å leite fram i manualen om lyd signal for å finne ut kva dette betyr.. samt sjekka troubleshooting på asus sidene, men fant ingen forklaring på kva kontuinuerlig "beep beep beep beep beep" kan bety? specs: hovedkort: ASUS A7V8X-X Grafikk: ASUS AGP N7600 GS silent/htd 256 cpu: Athlon XP Ram: 512 mb, veit ikkje merket.. antar "no-name" siden det er ikkje er sjølvbygd pc. Den har vist oppført seg litt ustabilt til tider men dog fungert. Bytta skjermkort for ca 2-3 veker sia fra eit Gforce 4 til det over. Den har blitt brukt etter byttet, og oppførte seg ikkje spesielt annerledes før nå, da den ikkje "starter". Ledninger og sånt skal være sjekket..samt at grafikk kortet + ram sitter godt i. Noken forslag...?
ELR Skrevet 25. januar 2007 Skrevet 25. januar 2007 Ok, hvis jeg husker riktig, så er korte pip feil på harddisken, og lange pip feil på minnet... Eller motsatt hehe Hadde det samme selv for en tid tilbake og da var det bare til å dytte en minnebrikke skikkelig på plass så fungerte det. Ta en titt her, så kan du sjekke pipinga mot listen. http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
terjeho Skrevet 25. januar 2007 Skrevet 25. januar 2007 Jeg trur jeg hadde det samme problemet, jeg slo på marskinen og det var svart skjerm. Et langt pip kom. Sende den inn, og viste seg at RAM brikkene og strømforsyninga måtte byttes ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå