Gå til innhold

2 spørsmål om GTA:SA(patchen og skifte biler)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

det er to ting jeg lurer på m Gta: sa.

 

 

1. Har hørt rykter om at patchen gjør at man ikke kan bruke mods, er det sant? Har lyst til å skifte ut noen biler...så vis man ikke kan det gidder jeg ikke update. Gjør patchen noen store forandringer? eller fikser bra på små bugs som man ikke merker nesten?

 

2. Trenger hjelp med å skifte ut biler. Har skjønt det slik at jeg trenger IMGtool 2.0. så har lastet ned det. Var redd for å ta bort noen fete biler eller gjøre noe andre feil så har ikke prøvd å bytte. Har lyst til å ha muligheten til å få tilbake de gamle bilene vis jeg "angrer" Forklar godt og nøye hva jeg skal gjøre! vis du kan hjelpe meg med å få inn denne hadde det hvert veldig fint! :)

 

ferrari enzo:

 

http://www.thegtaplace.com/pafiledb.php?action=file&id=984

 

 

takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Tror ikke den patchen gjør så mye annet enn å sperre for hot coffe modden. Men er nok uansett ikke noe vits i å patche.

 

2. Først av alt, ta backup av gta3.img som du finner i models mappen.

Når det er gjort åpner du den orginale gta3.img i imgtool.

Trykk F2 og søk etter euros. Finn euros.txd og endre navnet til old.euros.txd(skriv gjerne noe annet enn old foran). Også finner du euros.dff og gjør det samme med den.

Nå trykker du ctrl-a, finner den nye euros.txd fila og legger den til. Også legger du til dff fila. Det er veldig viktig at du legger til èn og èn.

Hvis den gamle modellen dukker opp i spillet istedefor den nye, prøvd å slett old.euros.txd/dff i img fila.

Si ifra hvis du trenger mer hjelp

Lenke til kommentar
1. Tror ikke den patchen gjør så mye annet enn å sperre for hot coffe modden. Men er nok uansett ikke noe vits i å patche.

 

2. Først av alt, ta backup av gta3.img som du finner i models mappen.

Når det er gjort åpner du den orginale gta3.img i imgtool.

Trykk F2 og søk etter euros. Finn euros.txd og endre navnet til old.euros.txd(skriv gjerne noe annet enn old foran). Også finner du euros.dff og gjør det samme med den.

Nå trykker du ctrl-a, finner den nye euros.txd fila og legger den til. Også legger du til dff fila. Det er veldig viktig at du legger til èn og èn.

Hvis den gamle modellen dukker opp i spillet istedefor den nye, prøvd å slett old.euros.txd/dff i img fila.

Si ifra hvis du trenger mer hjelp

7797788[/snapback]

 

 

skal prøve det nå :) Men lurer på en ting til... Når jeg legger inn den nye bilen, da erstatter den en annen bil ikke sant? Men kan jeg velge hvilken den skal erstatte eller bra tar den en? Litt kjipt å miste en fet bil...

Lenke til kommentar

jepp erstatter en spesiell bil, så den bilen du setter inn får navnet til bilen du har erstatttet.

 

Men pass på: jeg erstatet alle bilene og lastebilene og noen fly å da kræsja hele spillet.

Måtte ordne det på nytt men da jeg bytta til original filene igjen var det en bil som fortsatt var den jeg hadde bytta ut til men med bare hvit og grå farge, fikk ikke tilbake den originale bilen så vær på vakt

Lenke til kommentar
jepp erstatter en spesiell bil, så den bilen du setter inn får navnet til bilen du har erstatttet.

 

Men pass på: jeg erstatet alle bilene og lastebilene og noen fly å da kræsja hele spillet.

Måtte ordne det på nytt men da jeg bytta til original filene igjen var det en bil som fortsatt var den  jeg hadde bytta ut til men med bare hvit og grå farge, fikk ikke tilbake den originale bilen så vær på vakt

7797902[/snapback]

Ja, pass på å kun installere èn bil av gangen. Er kjedelig å installere 20 biler og ikke få startet spillet fordi det er noe galt med en av de 20 bilene.

 

edit: og hvis en bil får spillet til å kræsje, slett f.eks euros.txd/dff og bytt navnet på old.euros.txd/dff tilbake til euros.txd/dff

 

Edit2: Yaaaay, post nr. 400 :D

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar

Når du installerer på den måten jeg beskrev ender du kun modellen. Så hvis du gjør om en bobcat til enzo vil den fortsatt gå like fort som en bobcat. Hvis du skal endre hastighet osv. må du gå inn i data/handling.cfg og endre der. Har ikke prøvd det selv, men det ser ut til at man kan endre mye rart i den fila

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...