Gå til innhold

Hvilket Creative lydkort bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Nå er det på høy tid at jeg kjøper ny pc. Og jeg lurer på hvilket lydkort jeg bør velge. Jeg har god erfaring med Creative og ønsker å kjøpe et slikt.

 

Hva er egentlig forskjellen på:

 

Creative Xtreme Audio kr 371,-

Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic kr 645,-

Creative X-Fi Xtreme Gamer kr 659,-

 

Jeg har tenkt å kjøpe en spill pc, og bruke headsettet Sennheiser PC160. I tillegg vil jeg koble det til en enkel stereoforsterker. Mulig at jeg kjøper et surround-anlegg senere.

 

Jeg vil gjerne vite noe mer om lydkortene enn den forskjellen som ligger i navnet og prisen.

 

På forhånd takk :)

Endret av AMDBunny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er så stor forskjell på kortene, men jeg gjorde tabben å kjøpe det billigeste. Der har ikke creative ferdige drivere til vista enda. Dvs, de har drivere, men bare basic uten noe audio console for justering av bass/diskant og environment lyd.

 

Har en kompis som kjøpte XtremeMusic kortet. Virker bra også under vista og han er veldig godt fornøyd :)

Lenke til kommentar

Tviler på at forskjellen er hørbar, eller stor på noen teknisk måte. Eneste er at det billigste er fysisk mindre enn de to andre.

Har selv ExtermeMusic, men det er ikke derfor jeg mener at det er det beste valget av de tre.

 

Du blir nok ikke misfornøyd uansett hvilket du kjøper, såpass kan jeg si.

Lenke til kommentar
Nå er det på høy tid at jeg kjøper ny pc. Og jeg lurer på hvilket lydkort jeg bør velge. Jeg har god erfaring med Creative og ønsker å kjøpe et slikt.

 

Hva er egentlig forskjellen på:

 

Creative Xtreme Audio  kr 371,-

Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic  kr 645,-

Creative X-Fi Xtreme Gamer  kr 659,-

 

Jeg har tenkt å kjøpe en spill pc, og bruke headsettet Sennheiser PC160. I tillegg vil jeg koble det til en enkel stereoforsterker. Mulig at jeg kjøper et surround-anlegg senere.

 

Jeg vil gjerne vite noe mer om lydkortene enn den forskjellen som ligger i navnet og prisen.

 

På forhånd takk  :)

7792592[/snapback]

til spilling burde du nok kjøpe x-xtreme gaming

jeg tror det er et opgradert extreme music og bedre til spilling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...