Gå til innhold

Problem med mysql


Anbefalte innlegg

Hei jeg har noen problemer.

 

Jeg skulle ta et script i fra nettet for å se om jeg fikk den feilmeldingen jeg fikk for en stund siden og det fikk jeg. jeg har egentlig aldri funnet ut hva jeg skal gjøre for noen har sagt at jeg skal bare putte data filen sammen med den filen jeg skal teste. Men så funket ikke det. så jeg lurte på hva jeg må gjøre når dette skjer.

 

her er feilmeldingene:

 

Warning: include(hovedsida.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in C:\wamp\www\lolz.php on line 69

 

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'hovedsida.php' for inclusion (include_path='.;C:\php5\pear') in C:\wamp\www\lolz.php on line 69

 

er det no database jeg må oprette ? noe mysql opplegg jeg må lage ? isåfall hvordan?

 

Og så har jeg egentlig et spørsmål til om php, er ikke sikker på om jeg skal lage egen tråd om det, men spør her alikavell.

 

for å lade login script på et bilde som f.eks der du skriver liksom

Brukernavn:

passord:

det er liksom et bilde som er laget og du skal skrive inne i det, hvordan gjør man det ?

 

Takker på forhånd for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei jeg har noen problemer.

 

Jeg skulle ta et script i fra nettet for å se om jeg fikk den feilmeldingen jeg fikk for en stund siden og det fikk jeg. jeg har egentlig aldri funnet ut hva jeg skal gjøre for noen har sagt at jeg skal bare putte data filen sammen med den filen jeg skal teste. Men så funket ikke det. så jeg lurte på hva jeg må gjøre når dette skjer.

 

her er feilmeldingene:

 

Warning: include(hovedsida.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in C:\wamp\www\lolz.php on line 69

 

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'hovedsida.php' for inclusion (include_path='.;C:\php5\pear') in C:\wamp\www\lolz.php on line 69

 

er det no database jeg må oprette ? noe mysql opplegg jeg må lage ? isåfall hvordan?

 

Og så har jeg egentlig et spørsmål til om php, er ikke sikker på om jeg skal lage egen tråd om det, men spør her alikavell.

 

for å lade login script på et bilde som f.eks der du skriver liksom

Brukernavn:

passord:

det er liksom et bilde som er laget og du skal skrive inne i det, hvordan gjør man det ?

 

Takker på forhånd for svar

7792038[/snapback]

 

 

sånn det ser ut for meg så ser det ut som om at hovedsia.php ikke finnes eller ikke har riktig bane

Lenke til kommentar

Jeg kan skrive koden. Kansje det hjelper

 

<?php

function inclusion($dir = './', $suffix = '.php', $defaultside = 'hovedsida' , $includeparameter = 'i')

{

 

 

 

$dir; //hvilken mappe å leite etter filer på server

$suffix; //tillatt fil endelse

$defaultside; // deafultside hvis $_GET[$includeparameter] er tom

$includeparameter; //include med hvilket element fra $_GET? default sidami.suffix?i=include_side_uten_endelse

 

$ex = array('.', '..'); //filer som skal strippes \ viktig /

 

if (is_dir($dir) && $dh = opendir($dir))

{

 

while (($file = readdir($dh)))

{

 

if(is_file($file) && (!in_array($file, $ex)))

{

 

$allowed_files[] = $file;

 

 

}

 

}

 

}

closedir($dh);

 

 

 

 

$include = $_GET[$includeparameter];

$include = str_replace(array('..', '//', 'ftp'), array('', '', ''), $include);

$include = strtolower($include);

 

if(in_array($include . $suffix, $allowed_files))

{

 

include($include . $suffix);

 

}

else

{

 

if($_GET[$includeparameter]) {

 

 

if($_SERVER['HTTP_REFERER'])

{

 

echo '<div>øhh, det virker som om linken du trykte på, ikke virka. En mail har blitt sendt til Admin. Feilen vil bli retta så fort som mulig.</div>';

 

}

else

{

 

echo 'Sorry, sida du skreiv inn finnes ikke. Gå tilbake til <a href="http://' . $_SERVER['HTTP_HOST'] . '">hovedsida</a>';

 

}

 

}

else

{

 

include($defaultside . $suffix);

 

 

}

 

 

}

 

 

}//end function

 

inclusion('./');

?>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...