Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf II 87 mod. går med HØYT turtall.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med turtallet på min Golf II.

 

Etter å ha kjørt bilen noen meter ligger tomgangen alt for høyt. Vi snakker opp mot 2-3 000 omdreininger. Ved start av kald bil, er turtallet noenlunde OK, men det øker gradvis etterhvert som temperaturen øker.

 

Jeg ha gått gjennom en rekke triks, sjekket tenning med stroboskop, byttet vakumslanger, renset forgasser osv.

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

Bilen har en 1,6 l bensinmotor, med en 2E2 forgasser hvis ikke jeg husker feil. Vakum choke bla.a.

 

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er et klasisk problem. Dette har med at lufta til forgasseren blir styrt viav vakum. Det du må gjøre er å blokere at den henter kald frisk lust og heller henter varm luft hele året.

Skrevet

På denne forgasseren sitter det ei klokke med ei fjær inni, som er koblet til et spjeld i selve gasseren, det er sannsynligvis denne fjæra som er gammel og utslitt.

 

Klokka var på min gamle Audi sølvfarga og var kobla til to vannledninger og skal være relativt lett å få øye på på forgasseren, er også veldig lett å skifte men koster nok oppimot en tusenlapp.

 

Har dessverre ikke Haynes-boka til denne lenger, så jeg husker ikke hva delen kalles, men sjansen er stor for at denne forårsaker hele problemet.

Skrevet

Takker Lovo og Kharlaq

 

Det gav umiddelbart resultater, bare å begrense kaldlufta inn på forgasseren.

 

Videre har jeg undersøkt den "klokka" Kharlaq nevner tidligere, og har kommet til samme konklusjon som ham.

 

Men kaldluft "fixen" hjalp såpass mye at jeg ikke irriterer meg over det lenger, så da slipper jeg nok heldigvis å bytte denne.

 

Takk for hjelpen!

Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Med konstant varmluft til motor vil den bruke litt mer bensin, men du kan kjøre leeeeenge slik før du har brukt mer til bensin enn delen koster. ;)

Skrevet
Takker Lovo og Kharlaq

 

Det gav umiddelbart resultater, bare å begrense kaldlufta inn på forgasseren.

 

Videre har jeg undersøkt den "klokka" Kharlaq nevner tidligere, og har kommet til samme konklusjon som ham.

 

Men kaldluft "fixen" hjalp såpass mye at jeg ikke irriterer meg over det lenger, så da slipper jeg nok heldigvis å bytte denne.

 

Takk for hjelpen!

7855353[/snapback]

 

Hvordan blokkerte du d ?

Skrevet

Jeg trengte ikke blokkere innsuget engang...

 

tok bare bort innsugs røret, slik at motoren henter luft litt "lenger inn" i motorrommet. Frem til nå har jeg hatt innsugsrøret festet inn mot grillen... Ikke rart det ble kaldt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...