Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Få bedre lyd i '05 mod BMW 120i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg forsøker å finne den beste måten å få til litt godlyd i bilen min. Jeg har en BMW 120i, med BMW Professional CD spiller men desverre bare de enkleste orginalhøytalerne. Ønsker ikke å bytte ut headuniten da denne kontrollerer kjørecomputeren og bluetooth opplegget i bilen.

Å forbedre lyden uten å bytte ut spilleren er ikke noe jeg har så veldig mye peiling på, hvertfall ikke om det skal installeres forsterkere og slikt. Vet noen om en bra butikk på østlandet som kunne installert det som trengs litt profft (helst uten å ødelegge interiøret ;)) samt integrert det med orginalspilleren?

Om jeg skulle gjort det selv vil jeg nok velge å bare kjøpe nye midrange høytalere (4") og et par tweeters (40mm? usikker her). Vil dette ha noe for seg eller blir det sløsing med penger? Som den står nå har bilen 6 høytalere, 4 midrange (4") og to noe større høytalere under setene (ca 5" tror jeg). Lyden virker litt ullen innimellom, tenkte kanskje tweeters'ene ville hjelpe med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er jo ikke noe stress og sette inn selv da. Mange internett sider som selger basskasser, forsterkere osv. Og om du googler på internett finner du nok en guide.

Skrevet
er jo ikke noe stress og sette inn selv da. Mange internett sider som selger basskasser, forsterkere osv. Og om du googler på internett finner du nok en guide.

7783972[/snapback]

Tja, er mest stress fordi jeg a) ikke har så peiling og b) ikke ønsker å ta fra hverandre hele bilen men samtidig ikke vil ha kabler liggende overalt... :hmm:

Grunnen til at jeg spør om butikker som kan gjøre dette er at jeg ønsker å unngå å overlate jobben til noen som bare såvidt vet mer om dette enn jeg gjør selv. Da er det kjekt å høre om det er noen som har erfaringer med litt mer proffe steder som driver med dette :)

Kjenner desverre ikke så godt til hvordan det er i Norge med slike ting men jeg vet at det i England er en hel del steder som spesialiserer seg på såkalte usynlige oppgraderinger av fabrikk installerte lyd-annlegg. Kan ikke se for meg at det ikke er et marked for dette i Norge?

Skrevet (endret)

Hør med Anders Fleischer du. En av og om ikke norges flinkeste instalasjonsmann.

Ble Europamester i 03 og vant pris for beste instalasjon. Anbefales på det sterkeste :)

Hjemmeside: http://www.autod.no/

Endret av Chasin
Skrevet
Hør med Anders Fleischer du. En av og om ikke norges flinkeste instalasjonsmann.

Ble Europamester i 03 og vant pris for beste instalasjon. Anbefales på det sterkeste :)

Hjemmeside: http://www.autod.no/

7796167[/snapback]

Akkurat noe slikt jeg var ute etter :D Betaler gjerne noen kroner for å få dette gjort skikkelig, skal tross alt ha bilen en del år. E-mail er sendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...