Gå til innhold

GF4 Ti4xxxx og drivere, eller er det bare meg?


M4cr0s

Anbefalte innlegg

Er det noen flere enn meg som er frustrert over dårlige drivere til GF4-familien?

 

Jeg har et Ti4200 og en T-Bird 1.33 @ 1.533 og har testa samtlige nyere driverreleases, offisielle og uoffisielle - 30.82, 31.40, 40.41, 40.71, 40.72, 41.09. Fra og med de eldste i denne lista tilogmed de nyeste er det relativt solide ytelsesøkninger i 3Dmark 2001 (litt over 9000 med 40.xx drivera), men i praksis ser jeg lite eller ingenting til det i spill.

 

For å ta Mafia som et eksempel, har nesten identisk fps i 800x600 som i 1280x1024, 2x antialiasing eller null antialiasing har ingenting å si..(typisk 16-24 FPS mens en kjører rundt i by'n, 25-40 FPS i 3d person "springerundtogskyte").

 

I enkelte andre spill er derimot FPS'n relativt akseptabel med enkelte driverversjoner, mens den suger max i tillegg til en mengde grafikkbugs av forskjellig slag. Selvfølgelig har spillene noe av skylda, med så mange halvferdige releases som kommer nå for tida, kan en vel ikke regne med annet, men likevel..

 

Maskina mi begynner å dra litt på årene nuh, men med nyeste BIOS, chipset-drivere osv. så skal den da enda klare å henge med grafikkortet sånn nogenlunde?

 

 

PC'n

OS - XP Pro Corp SP1 (ikke opgradert til SP1, versjon med SP1 i)

Msi K7T 266 PRO

'Bird @ 1.533

Gainward Ti4200 64mb (@ default speed, 250/513)

512 mb RAM

SB Live 5.1

SMC TX1455 ethernet

Promise Ultra TX2

2x WD 120 SE

1x60 Maxtor

 

Any ideas fowks?

 

Ps. JA jeg har sjekket alt fra DMA til å fjerne unødvendige programer i booten, har nye og oppgraderte drivere, ingen unødvendige programmer ellers kjørende i bakgrunnen osv osv osv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...