Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rare voltverdier i speedfan


Anbefalte innlegg

Heisann!

Har i det siste hatt en veldig ustabil data med spontane restarter og klikkende programmer. I stad sjekka jeg speedfan, og det viste 3 volt på 5volten. Sjekka med et voltmeter, og alt var i skjønneste orden i følge det. Noen som har noe clue om hva det kan være?? Utelukker strømforsyningen siden voltmeteret viser riktige verdier :hmm:

 

Tobbelulle

 

Edit: endret emnefelt :thumbup:

Endret av tobbelulle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes du bør endre emnefeltet, ettersom det kan virke støtende på forumbrukere med Downs syndrom.

7783213[/snapback]

 

Jeg har downs-syndrom .. men synes ikke det er støtende. Jeg skjønner godt hvorfor kan kaller verdiene mongo.

 

 

Trådstarter: Det er ikke unormalt at speedfan roter litt. Blander verdier og står i værre.

Skal man ha målinger til å stole på må man bruke MM.

Lenke til kommentar
er bare 5 volten som er rar da.... alt annet virker som det er skjønneste orden.... mm= motherboard monitor ikke sant??

7783360[/snapback]

 

 

MM - Multimeter ;)

 

Med Asus A8N-SLI Premium hadde jeg ifølge Speedfan:

 

0.81v på -5v

-8.71 på +5v

0.71v på vbat

 

Speedfan roter og rører, så ikke bry deg noe om det.

Lenke til kommentar

Kan forresten legge til at det ikke er lenge siden jeg kjøpte en del hardware... en gig ekstra med ram og et lydkort... men dette skal ikke ha noe å si. Har en Antec NeoHE 500w, i et system med 2x250gig hdder, AMD Athlon 64 x2 3800 og et x1600xt... men kan den ekstra hardwaren ha noe å si?

 

 

(veldig takknemlig for svar:) er mange smartinger her :cool: )

Tobbelulle

Lenke til kommentar
Kan forresten legge til at det ikke er lenge siden jeg kjøpte en del hardware... en gig ekstra med ram og et lydkort... men dette skal ikke ha noe å si. Har en Antec NeoHE 500w, i et system med 2x250gig hdder, AMD Athlon 64 x2 3800 og et x1600xt... men kan den ekstra hardwaren ha noe å si?

 

 

(veldig takknemlig for svar:) er mange smartinger her :cool: )

Tobbelulle

7784734[/snapback]

 

 

Jeg tør nesten sette penger på at det er RAM-brikkene som er problemet.

 

Reboots og programmer som oppfører seg merkelig er veldig typisk for ustabil RAM.

Har du overklokket maskinen? Har du endret noen verdier i BIOS?

 

Hva slags brikker er det?

Endret av formann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...