Gå til innhold

2x8800gtx = min watt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, Vil nå si at det vil holde, men totalt sett tror jeg at det vil gå akkurat med 700 watt. Så du kan jo prøve og se ?

 

Du har jo minimum 14 dagers ubetinget returrett hvis du bestiller via nettet og krav på 1 år om du ikke blir opplyst om dette.

 

Fant forresten en side her på forumet hvor du kunne legge inn del for del i pcen og måle hvor mye strøm det tar totalt.

 

Hvis du finner den så gjerne post den her slik at andre også kan se det ?

Endret av Phinex
Lenke til kommentar
hey, skal ha ny pc, starter med 1 8800 gtx kort, men skal oppdatere til sli senere, så da kjøper jeg PSU som kan ta 2 kort, slik at jeg slipper og oppgradere denne senere.

 

 

holder OCZ 700W, eller må jeg oppi 850W til OCZ??

7782329[/snapback]

 

En good 500W vill holde lenge. Det er en overdrivelse om hvor mye strøm en pc trenger.

Lenke til kommentar
hey, skal ha ny pc, starter med 1 8800 gtx kort, men skal oppdatere til sli senere, så da kjøper jeg PSU som kan ta 2 kort, slik at jeg slipper og oppgradere denne senere.

 

 

holder OCZ 700W, eller må jeg oppi 850W til OCZ??

7782329[/snapback]

 

En good 500W vill holde lenge. Det er en overdrivelse om hvor mye strøm en pc trenger.

7794674[/snapback]

 

Med alt annet som ligger i spec hans ? OM du leser videre ser du at han både skal ha 10k disker og core 2 duo (selv om den ikke trekker så mye strøm)

Lenke til kommentar
hey, skal ha ny pc, starter med 1 8800 gtx kort, men skal oppdatere til sli senere, så da kjøper jeg PSU som kan ta 2 kort, slik at jeg slipper og oppgradere denne senere.

 

 

holder OCZ 700W, eller må jeg oppi 850W til OCZ??

7782329[/snapback]

 

En good 500W vill holde lenge. Det er en overdrivelse om hvor mye strøm en pc trenger.

7794674[/snapback]

 

Tviler på at det holder selv med en Mist 500 til ett oppsett av nevnt spec. I følge pcu kalkulatoren til Extreme så vil du trenge et sted rundt 640W, denne har en tendens til og være på den trygge siden så den opplyser ofte litt høyere enn det som trengs. Jeg ville gått for 700W'en.

Lenke til kommentar

Nvidia har laget en liste over "sertifiserte" PSU'er her. Ikke at det er den absolutte sannhet (f.eks. er ikke Enermax sin Galaxy serie nevnt der) men det gir deg i alle fall en pekepinn. Der står det blant annet at OCZ 700 W er godkjent for 8800 GTS SLI, men ikke for 8800 GTX SLI.

 

Her er en annen nyttig side over div. PSU'er. Det ser ut som Silverstone Zeus 750W kan være et bra valg da den anbefales av begge steder og koster omtrent det samme som OCZ 700 W. Hvis du skal overklokke og ha masse harddisker osv så bør du kanskje legge i 500 Kr ekstra og gå for Silverstone Zeus 850 W eller eventuelt Enermax Galaxy 850 W (hvis du har plass i kabinettet) som er modulær og ganske stille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...