Gå til innhold

Dr Watson - explorer virker ikke mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sann!

Jeg oppdaget i går at jeg fikk opp en melding som het "Dr Watson .......", en error som gjore at explorer klikket, på helt tilfeldige tider eller når jeg rørte (rename,copy,move) media-filene.

Jeg søkte rundt på google, da jeg fant denne erroren VELDIG plagsom. Tok noen scanner (RegSys og Hijackthis (eller hva det heter)) som det var anbefalt. Den fant en hau med "gale" ting og jeg endret det, med avkryssing for backup.

Etter dette var "Genuie" (mistanke for piratverison av windows elns.) opp, som det aldri hadde gjort før og explorer virket ikke. Og explorer, og internettet virket ikke! Understreker at jeg har en EKTE linsens (cdkey) av windows.

Jeg gjore jo selvsagt ingenting annet enn å "restore" filene og endringene, og startet på nytt.

Etter dette lignet det veldig på det som skjedde etter scannene og fixene, jeg bootet nemmelig opp med Genuie, en ikke-virkende explorer og internett.

Noen som vet hva jeg skal gjøre? Har IKKE lyst å reformatere pcen!

Spør gjerne om det er noe mer info dere trenger, NØDHJELP! :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett inn din XP-plate ved oppstarten og kjør en repair install. Velg R etter at du har godtatt lisensen (søker etter tidligere installasjoner). Ikke velg repair ved første spørsmål om det.

Skrevet
Sett inn din XP-plate ved oppstarten og kjør en repair install. Velg R etter at du har godtatt lisensen (søker etter tidligere installasjoner). Ikke velg repair ved første spørsmål om det.

7781505[/snapback]

Skal prøve det, tusen takk :)

Skrevet (endret)

7781505[/snapback]

Forresten, vil den repair greien slette / ødelegge programmer/filer ?

edit: Når jeg booter med cden får jeg denne erroren etterhvert (før jeg får menyene om repair osv opp)

SESSION3_INITIALIZATION_FAILED

STOP: 0x0000006F (0xC0000020,x00000000,0x00000000,0x00000000)

Endret av m4nia
Skrevet

Beklager for at jeg skriver så mange poster nedover, men jeg må få sakt at jeg fremdeles får den samme feilmeldingen med bootcden.

Må også få sakt at explorer virker fint i explorer.

Skrevet

Du kan velge å boote med bootlog slik at du ser hva er det som lastes ikke inn. Det kan du ordne fra msconfig og boot.ini

Men siden du nevnte media filer, så det er noe Dæmon tools i bilde, eller?

Eller, starte med F8 og velge alternativer der for feilsøkning.Du har mange muligheter.

For Dr.Watson se for info i \Documents and Settings\All Users\Application Data

\Microsoft\DrWatson folder.

Skrevet
Du kan velge å boote med bootlog slik at du ser hva er det som lastes ikke inn. Det kan du ordne fra msconfig og boot.ini

Men siden du nevnte media filer, så det er noe Dæmon tools i bilde, eller?

Eller, starte med F8 og velge alternativer der for feilsøkning.Du har mange muligheter.

For Dr.Watson se for info i \Documents and Settings\All Users\Application Data

\Microsoft\DrWatson folder.

7786021[/snapback]

Jeg har brukt daemon tools ja, men det har alltid fungert bra. Overasker meg, hvis det har noe med det å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...