Gå til innhold

nettverk pc xbox360


Geir André

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hiver meg på denne :p Er en tråd lengre nede som har samme problemet, men denne forklarer mye mer utfyllende.. Noen må jo ha greid å fikse dette her? Har selv greid å fikse problemet med at pcn ikke finner xboxen, men xboxen min finner ikke pcn!

 

Kan en trenge en twisted kabel for å gjøre det?

 

 

Så for å løse problemet med at pcn ikke finner xboxen så ville jeg bare tatt en restart på begge :p Funket veldig bra for meg :)

 

Edit: Her ligger FAQ for windows media connect/media player 11

Endret av Litek89
Lenke til kommentar
Fant løsningen nå :) gjorde noen søk på den amerikanske siden og vips:

 

# "On your Xbox 360 console, in the Media area of the Xbox Dashboard, select Music, Pictures, or Video, then select Computer."

 

Og der var alt fikset :)

7787911[/snapback]

 

 

har prøvd det også virker ikke for min del. pcn finner xboxn nå etter jeg slo av firewall. men xboxn finner ikke pcn. jeg har trådløst nett til pc og kabel til xboxn samt delt internett tilgangen på dataen, slik at jeg kan gå live. dette virker fint. har så lyst å streame samt ha live

Lenke til kommentar

Har fått det til :)

leste masse på disse sidene:

http://www.xbox.com/en-US/support/systemus...media/intro.htm

http://www.xbox.com/en-US/support/systemus...talmedia/pc.htm

http://www.xbox.com/en-US/support/connectt.../windowsics.htm

 

kobling: xbox360>kabel>pc xp>trådløs>ruter>modem>vegg

hva: xbox live og streame media fra pcn via Windows Media Player 11 (mediashare)

løsning: dette virket for meg. måtte "bridge" tilkoblingene (se bilde) husk å slå av firewall eller åpne for xboxn

 

post-105032-1169650349_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Fine greier at noen får det til.

Skal prøve dette når jeg kommer hjem :)

Får dere pinget Xboxen?

 

Har dere fått innstallert Windows Media Connect også? som ikke feiler for at den ikke finner Xbox?

7794700[/snapback]

 

Du bør installere Windows Media Player 11, det har en forbedret og oppgradert versjon av Windows Media connect i seg, ettersom jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Må man ha engelsk WMP11 for at dette skal fungere?

Jeg finner ikke media sharing valget i min norske versjon.

Setter stor pris på hjelp.

7802205[/snapback]

 

man skal kunne koble til via wmp11, mediaconnect og zune programvaren fra ms.

windows media connect virker ikke hvis du har mediaplayer 11 installert pga denne

er nyere og oppgradert.

 

jeg bruker engelsk media player. går på library også mediasharing

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Bare for å prøve å klargjøre litt rundt det hele... ut ifra egen erfaring og flere kilder (bl.a. Microsoft) viser det seg at Media Sharing ikke fungerer hvis du bruker Internet Connection Sharing (ICS) på PC'en, dvs. at du bruker et av nettverkskortene dine som "ruter" for å dele PC'ens internettoppkobling med en annen PC, konsoll eller annen nettverksenhet.

 

Jeg hadde samme problemet da jeg koblet X360 til PC'en for å få internettoppkobling på X360 gjennom PC'en, som er tilkoblet det trådløse nettverket. Jeg fikk internettoppkobling og Live fungerte utmerket, men Media Sharing var det dårlig med. Så jeg skaffet meg trådløst adapter til X360 istedet, koblet X360 fra PC'en og skrudde av ICS.

 

Ser ut til at sptfire har en fin løsning som involverer å bridge nettverkstilkoblingene istedet for å bruke ICS. Jeg prøvde riktignok ikke dette selv.

Endret av Keegil
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Tar opp denne her siden jeg sliter litt med denne nå.

 

Men med tanke på alt det som står her nå, så betyr det at jeg må eventuelt bruke kabel fra laptop til xbox for å få alt til å fungere optimalt? Det går ikke an å gjøre det via trådløst?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
OFF TOPIC: Hvordan tar man bilde av deskopet sitt sånn som de har gjort i postene lengre opp her?  :blush:

9658647[/snapback]

 

Trykker på en knapp som heter "Prnt Scrn", åpne paint, trykk på "ctrl" og "v"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...