Gå til innhold

Må politi ta deg med engang?


sexyback

Anbefalte innlegg

Vis man er ute å kjører, vis man kjører for fort, å ingen politi tar deg, kan likevel politiet kommer senere på dagen eller neste dag å ta førerkortet fra deg eller gi ut en bot?

 

Vis en person kjører nedover en lite trafikkert gate, å får en bil bak seg som skal kjøre forbi, men bilen framfor gasser på mens bilen bak skal ta forbikjøring å bilen bak må avbryte forbikjøringen, det er jo ikke lov å er grunnlag til å bli tatt ifra førerkortet, men må politi ta sjåføren der å da? Kan dem kommer senere på dagen eller neste dag å ta sjåføren? Jeg har hørt at politi kun trenger ett vitne eller video for den saks skyld til å kunne ta ifra noen førerkortet, men kan dem komme senere på dagen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De må ha et bevis ja.Då får du besøk lat som du er helt ukjent med hendelsen/situasjonen,da kommer de ikke langt i en sak.Men er du observert vil jeg tro du får besøk kort tid etter,i det minste en tlf om du har noen nr registrert på deg(dersom bilen også er registrert på deg selvfølgelig)

Lenke til kommentar

Hadde politi observert det hadde dem vel stoppet sjåføren etter hendelsen ganske fort vil jeg tru siden sjåføren parkerte like bortfor der det skjedde.

 

Uansett, vis bare noen vanlige mennesker i gata har sett dette, kan ikke politiet gjøre noe med det vil jeg tro, dem må vel ta sjåføren selv? Vis det er sånn kan vel plutselig alle si til politiet at den å den personen har råkjørt? Nei jeg tru sjåføren må blitt tatt av politiet selv. Filming av sjåføren er jo heller ikke lov så lenge det ikke står noe skilt om det. Så jeg trur jeg har funnet ut av det, politi må ta sjåføren der å da.

Endret av sexyback
Lenke til kommentar

Så da vil det også sies at vis en person som er troverdig kan gå å si til politiet at naboen min råkjørte bortover hele veien her å lekte seg til de grader å var en fare for omgivelsene mens han egentlig kjørte helt normalt å holdt fartsgrenser å var rolig? Nei vi bor i ett land der regler og lover står høyt å politi engang kommer ikke igjennom uten å ha noen beviser. Det er heller ikke lov å filme noen uten at det står skilt.

Lenke til kommentar

Du kommer aldri til å få bot, om du nekter for forholdet. Om det er politi som har ligget i skogen og målt, krev å få se målingen. Om de ikke har den med nøyaktig klokkeslett, og målingen ikke er gjort i henhold til instruks, så har de null sjangs i eventuell sak.

Lenke til kommentar

Merkelig lovforståelse dere har. Mener dere også at det ikke går ann å få dømt noen for å gjøre innbrudd, eller for den saks skyld ha drept noen, dersom ikke en politimann var vitne til det? Eller er det bare brudd på trafikklovgivningen reglene deres gjelder for? I såfall, hvorfor?

 

Den regelen for filming var også litt spesiell. Må være kjedelig å være turist i Norge når man ikke har lov til å filme andre steder enn der det er skilt om at det er lov.

Lenke til kommentar
Merkelig lovforståelse dere har. Mener dere også at det ikke går ann å få dømt noen for å gjøre innbrudd, eller for den saks skyld ha drept noen, dersom ikke en politimann var vitne til det? Eller er det bare brudd på trafikklovgivningen reglene deres gjelder for? I såfall, hvorfor?

 

Den regelen for filming var også litt spesiell. Må være kjedelig å være turist i Norge når man ikke har lov til å filme andre steder enn der det er skilt om at det er lov.

7782160[/snapback]

Det sies vel at mann i utgangspunktet er uskyldig,inntil det motsatte er bevist

 

Ang filming så kan en vel egentlig filme nesten hva og hvem som helst,men at der er klare rettningslinjer for hva som evt er lov å bruke i en evt sak og dele med offentligheten??

Lenke til kommentar

En venn av meg ble stoppet av politi for å ha kjørt for fort. De kom kjørende bak han og på den måten tok de farten hans. De sa at han hadde mistet lappen om de hadde hatt en måling på han, og han svarte at det hadde han nok. Han fikk ikke noe mer enn en advarsel.

 

De hadde jo kjørt bak han like fort, og han hadde jo også innrømmet at han kjørte fort nok til at de kunne ta lappen hans, men ingenting skjedde. Sååå...eeh...sånn kan det gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...