Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

tastatur error - maskinen starter ikke


Anbefalte innlegg

heisan

 

jeg har et problem der pcen starter opp, første greia kommer opp på skjermen med alle de forskjellige som viser "installed" eller ikke. på tastaturet står det : "tastatur error, tastatur not present"

 

tastaturet er kobla til øverst, altså ved de runde inngangene(ikke usb).

 

Når dette skjer stopper alt opp og den venter på at et tastatur skal bli tilkoblet, jeg har prøvd utallige forskjellige tastaturer, og ingen funker. pcen vil ikke gå videre heller før tastaturet er tilkoblet

 

vet noen svaret på dette problemet?

 

takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en slik error en gang. Fant etter hvert ut at en pin i en usb-port var bøyd(den svarte plastdingsebumsen som holder pinnene fra hverandre hadde falt ut) og tok borti metallet rundt selve porten. Fikk bøyd den vekk fra metallet så funket det.

 

Jeg brukte altså også PS2 inngangen, men pga. den kortsluttede pinnen i USB-porten så ville ikke denne virke.

 

Hadde kjøpt nytt hovedkort i mellomtiden da, men fant på å se på det gamle pga noe tull med det nye.

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor datakyndig du er, så først noen helt banale spørsmål:

 

Du skriver tastatur error, jeg regner med at du mener keyboard error?

 

Det er 2 stk PS2 porter, en for tastatur og en for mus, du er sikker på at du har keyboardet i den riktige porten?

 

Har PC'en virket fint tidligere eller er dette en ny PC som du holder på å sette opp?

Lenke til kommentar

ja, jeg har puttet den inn i "keyboard"-porten. Jeg har også prøvd å ta den inn i "muse"-porten(PS2) ingen funker, jeg har også prøvd alle USB portene på pcen. Det funket heller ikke.

 

Jeg leverte inn en god del deler som var defekt og fikk en del nye, så den er delvis ny. Det som er nytt er; en rambrikke,hovedkortet og skjermkortet.

 

og jeg mener keyboard vist du vil bruke det engelske ordet på tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...