Gå til innhold

SCSI emulering for DVD-ROM


SciBirg

Anbefalte innlegg

Har problemer med at Xcdroast ikke finner DVD-rom'en min. Etter å ha søkt litt her på forumet fant jeg ut at jeg måtte skru på scsi emulering i lilo.conf der det står append hda (cd-brenneren min).

 

I følge oppskriften skulle jeg da legge til hdb=ide-scsi der det står append (ja, jeg har sjekket at DVD-romen står som hdb).

 

Problemet er bare at det står append 3 steder, med forskjellige ord på slutten som quiet og failsafe. Hvordan skal jeg skrive det? Går det bra slik som dette:

 

append="mount hda=ide-scsi hdb=ide-scsi quiet"

 

Eller er det noe mer hokus pokus? Vil bare ikke ødelegge lilo.conf....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVD-romen din trenger du ikke emulere SCSI på.

 

Ellers skal det se nogen ligne ut som dette:

Code:

boot=/dev/hda
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
default=linux
prompt
timeout=50
message=/boot/message

other=/dev/hda1
label=windows
table=/dev/hda

image=/boot/vmlinuz
label=linux
root=/dev/hda4
append="hda=ide-scsi"
read-only

det skal bare stå en append under hvert image. Jeg tror lilo bruker den siste "append" linja, det hadde vært det logiske, men jeg er ikke sikker.

 

[ Denne Melding var redigert av: hanscats på 2002-11-29 11:20 ]

Lenke til kommentar

Tror nok jeg må bruke SCSI emulering på DVD-romen for at XCDroast skal se den. DVD'en er registrert i Linux som en vanlig CD-rom spiller nå og jeg kan lese filer fra CDer i den helt fint, men i xcdroast kommer den ikke opp som valg en gang.

 

Kan det at det er 3 append linjer ha noe med at jeg har dual boot med windows + en del forskjellig valg innen linux som kommer opp når jeg booter?

Lenke til kommentar

Takk for opplysningene om append linjene.

 

Har googlet litt i dag og fant ut at SCSI emulering op DVD'er førte til at du ikke kunne se filmer på dem og det er jo ikke noe kult.

 

Men finnes det andre cd-brenne program som kan se DVD-romen uten scsi emulering? Eneste jeg får opp som valg å lese fra i xcdroast er CD brenneren....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...