Gå til innhold

Benkpress, noen spm.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har også et spørsmål. Hvor på stangen bør man holde for å greie å løfte mest mulig? (mulig dette varierer fra person til person). Bruker selv vanligvis bredt grep, men har en test kommende opp og vil gjerne løfte mest mulig (smithbenk btw).

7772205[/snapback]

Grepet du skal ha blir sagt i benkpress filmen i linken over :)

Lenke til kommentar
Stangen skal ned til brystet, legges død og så presses opp igjen til start posisjon.

7771053[/snapback]

Det var slik jeg trodde. :) Takk for svar.

7771202[/snapback]

Det var slik jeg trente i noen år før jeg fikk et par tips å stoppe rett før brystet og løfte opp igjen. Da spenner du musklene mer. Jeg merket forskjell mener jeg.

 

Er vel mere en vanesak. Hva du synes er best. Men jeg personlig stopper stanga 3-4 cm fra brystet.

Lenke til kommentar
Stangen skal ned til brystet, legges død og så presses opp igjen til start posisjon.

7771053[/snapback]

Det var slik jeg trodde. :) Takk for svar.

7771202[/snapback]

Det var slik jeg trente i noen år før jeg fikk et par tips å stoppe rett før brystet og løfte opp igjen. Da spenner du musklene mer. Jeg merket forskjell mener jeg.

 

Er vel mere en vanesak. Hva du synes er best. Men jeg personlig stopper stanga 3-4 cm fra brystet.

7790132[/snapback]

Dette er bare sprøyt :)

For å aktivisere mest muskelfibre og skape mest mircotrauma må stangen senkes helt ned til brystet. Hvis du ikke strekker brystet ut fult ut, vil du heller ikke aktiviser alle muskelfibrene. Dette er rein logikk!!

Lenke til kommentar
Stangen skal ned til brystet, legges død og så presses opp igjen til start posisjon.

7771053[/snapback]

Det var slik jeg trodde. :) Takk for svar.

7771202[/snapback]

Det var slik jeg trente i noen år før jeg fikk et par tips å stoppe rett før brystet og løfte opp igjen. Da spenner du musklene mer. Jeg merket forskjell mener jeg.

 

Er vel mere en vanesak. Hva du synes er best. Men jeg personlig stopper stanga 3-4 cm fra brystet.

7790132[/snapback]

Dette er bare sprøyt :)

For å aktivisere mest muskelfibre og skape mest mircotrauma må stangen senkes helt ned til brystet. Hvis du ikke strekker brystet ut fult ut, vil du heller ikke aktiviser alle muskelfibrene. Dette er rein logikk!!

7791364[/snapback]

 

Sprøyt? Det er jo sant det han sier. Om du lar stangen stoppe på brystet vil du ikke ha konstant motstand, derimot har du det om du stopper stangen før den rekker brystet. Selv senker jeg stangen helt ned ;)

Lenke til kommentar
Å senke stangen  til brystet er mye bedre enn å stoppe rett før bryst. Du kan få like konstant motstand hvis du senker den ned til brystet. Det gjør ikke noe forskjel omtrent med styrken her hvis jeg ikke senker den helt ned.

7797648[/snapback]

 

Om stangen hviler på brystet ditt tilsvarer ikke det konstant motstand, altså ;)

 

Jeg synes selv det er best å senke den helt ned, men jeg måtte bare forsvare utsagnet hans.

Lenke til kommentar
Sprøyt? Det er jo sant det han sier. Om du lar stangen stoppe på brystet vil du ikke ha konstant motstand, derimot har du det om du stopper stangen før den rekker brystet. Selv senker jeg stangen helt ned ;)

7797498[/snapback]

Du har tydelig hvis like lite peiling på området som krizkriz. :)

Jeg anbefaler det å lese litt om Microtrauma, Hypertrofi, gennerel trening og om hvordan kroppen fungerer. Når du har lest en stud om dette kan vi igjen diskutere.

Lenke til kommentar
Sprøyt? Det er jo sant det han sier. Om du lar stangen stoppe på brystet vil du ikke ha konstant motstand, derimot har du det om du stopper stangen før den rekker brystet. Selv senker jeg stangen helt ned ;)

7797498[/snapback]

Du har tydelig hvis like lite peiling på området som krizkriz. :)

Jeg anbefaler det å lese litt om Microtrauma, Hypertrofi, gennerel trening og om hvordan kroppen fungerer. Når du har lest en stud om dette kan vi igjen diskutere.

7797863[/snapback]

 

Det eneste jeg har sagt er at du ikke har konstant motstand om du lar vekten hvile på brystet, hva har det med min kompetanse innenfor dette området å gjøre? DET er ren logikk.

Endret av Road11
Lenke til kommentar
Sprøyt? Det er jo sant det han sier. Om du lar stangen stoppe på brystet vil du ikke ha konstant motstand, derimot har du det om du stopper stangen før den rekker brystet. Selv senker jeg stangen helt ned ;)

7797498[/snapback]

Du har tydelig hvis like lite peiling på området som krizkriz. :)

Jeg anbefaler det å lese litt om Microtrauma, Hypertrofi, gennerel trening og om hvordan kroppen fungerer. Når du har lest en stud om dette kan vi igjen diskutere.

7797863[/snapback]

 

Det eneste jeg har sagt er at du ikke har konstant motstand om du lar vekten hvile på brystet, hva har det med min kompetanse innenfor dette området å gjøre? DET er ren logikk.

7797887[/snapback]

Ja så da spør jeg hvilken muskelfibre skal du lage microtrauma på?

Og du skaper ikke mest microtrauma med å ha konstant motstand!! Hvor har du dette fra?

Lenke til kommentar
--

7797498[/snapback]

--

7797863[/snapback]

--

7797887[/snapback]

Ja så da spør jeg hvilken muskelfibre skal du lage microtrauma på?

Og du skaper ikke mest microtrauma med å ha konstant motstand!! Hvor har du dette fra?

7797920[/snapback]

 

Jeg har da aldri pratet om hva som skaper mest/minst microtrauma, har jeg vel? Jeg har bare sagt at du ikke har konstant motstand om du lar stangen hvile på brystet.

 

Jeg sier jo selv at jeg mener at det er best å senke den helt ned, så nå tror jeg du misforstår.

 

EDIT: For å rette på meg selv, tror jeg at jeg også misforstod. Jeg syntes det var snakk om motstand, ikke hva som aktiverte mest muskler. Sorry.

Endret av Road11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...