THx1138 Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Hallojs, Jeg har installert The Elder Scrolls IV: Oblivion men spillet kjører kun på ca 2 fps uansett hvilke innstillinger jeg gjør. Her er systemet mitt: Core 2 Duo E6600 GeForce 7900GS 256MB 2 Gig ram 250 Gig HDD Jeg må også tilføye at introen hakker veldig det samme gjør lyden. Jeg har avinstallert og installert flere ganger, men til ingen nytte. Det er jo tydelig at det er noe fundementalt galt her, jeg fatter bare ikke hva som er årsaken. Noen som har hørt om tilsvarende problem? Hva kan jeg gjøre? Går vel utifra at dette ikke bare er et driver problem da jeg har prøvd 3 forskjellige skjermkort drivere med samme problem. Tips? -THx1138
Bjonski Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Er ikke alle spill som støtter to kjerner.. Prøv å deaktiver den ene og se om det blir bedre... hvis ikke, last ned nye drivere(ikke bare til skjermkortet)
THx1138 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Skrevet 19. januar 2007 Hei, takk for kjapt svar. Jeg deaktiverte den ene kjernen men har desverre fortsatt samme problem. Har også kjørt spillet i window mode til ingen nytte.
pertm Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Har du prøvd å defragmentere harddisken, det kan hjelpe. Jeg har ikke merket noe pga kjernene, men spill som ikke støtter 2 stk bruker da bare en så det burde ikke være noe problem.
Dunno1987 Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Er du sikker på at rammen din funker som den skal? Har du oppdatert ALLE drivere? (skjermkort er en ting, resten av pcen er også veldig viktig!) Avinnstaller Oblivion, defrag og diskscan harddisken, og legg det inn på nytt. Prøv disse, fra top til bunn Hvis det ikke funker, kan det være noe defekt med pcen din, for du skal ha betydlig mer enn 2 fps
krizkriz Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Er ikke alle spill som støtter to kjerner.. Prøv å deaktiver den ene og se om det blir bedre... hvis ikke, last ned nye drivere(ikke bare til skjermkortet) 7755970[/snapback] Det skal ikke ha noe å si. Kjører Dual Core jeg å og det funker fett! Ta en formatering og en re-install av spillet. Husk å ta backup av saven din først.
Roug Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 støtter det siste forslaget.. har dual core jeg å... går uolig glat på full grafikk er nok noe feil.. så formater å legg inn på nytt
Lakus Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Er ikke alle spill som støtter to kjerner.. Prøv å deaktiver den ene og se om det blir bedre... hvis ikke, last ned nye drivere(ikke bare til skjermkortet) Oblivion skal kjøre mye bedre på Dual Core
THx1138 Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Skrevet 20. januar 2007 Hei folkens, takk for alle svar. Jeg har fikset det. Det jeg gjorde var å ta en clean boot og installerte det igjen. Når funker alt som det skal. Tips til andre som sliter med lav fps. Forklaring om clean boot finner du her: http://support.microsoft.com/kb/310353 Takk igjen. Til admin: sorry for at jeg ikke postet dette her fra start. -THx1138
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå