Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc, bare feilmeldinger


Anbefalte innlegg

Har bygget en ny pc til onkeln å tanta mi, men helt fra start har det vært en del rare problemer.

 

installerte xp på pcen, og når den skulle legge over filer på disken fikk den blåskjerm. Prøvde på nytt og da gikk det fint. fikk installert resten greit uten problemer. Så gikk det er par dager å pcen ble helt vrang, samme hva jeg gikk inn på får jeg bare opp den boksen der det står att programmet har kræsjet å jeg kan velge å sende feilpost til microsoft eller ikke sende. Denne kommer opp samme f*** hva jeg gjør. Tenkte det kunne være virus som gjorde det å installerte pc på nytt, men det samme skjer. Får ikke installert drivere en gang uten att jeg får den boksen å jeg må avbryte installasjonen. får også opp feil att autorunen på cden ikke kan kjøres. Er det noen som har forslag til hva det er som gjør dette? Hender også att jeg får blåskjerm når jeg slår på pcen. Når jeg slår på pcen må jeg også ofte trykke på restart knappen etter jeg har slått på for å få bilde på skjermen men det er ikke noe stort problem i grunnen.

 

Her er delene (kopiert fra komplett)

 

Antall Varenr. Beskrivelse

1.00 307913 Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2

8MB 7200RPM

1.00 320790 AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2

1MB, BOXED m/vifte

1.00 308934 Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB

Kit w/two matched Value Select 512MB

1.00 322044 ABIT KN9S, nForce 550, DDR2, Socket-AM2,

SATAII, GbLAN, ATX, PCI-Ex16

1.00 324858 Sapphire Radeon X1650PRO 256MB GDDR3,

PCI-Express,Tv-Out,2xDVI-I,Lite-Retail

1.00 328258 Samsung 19" LCD Syncmaster 940N TCO-03

1280x1024, VGA, 700:1, 8ms

1.00 325546 NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Black OEM

DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

1.00 300212 Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver Black

L-Series, m/350W

1.00 314731 Labtec Media Keyboard, Elegant design,

solide egenskaper, PS/2

1.00 314900 Logitech OEM Optical Wheel Mouse Black

PS2

 

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo kjøre noen test-programmer til å begynne med.

Her ligger Windows Memory Diagnostics, et program som du f.eks brenner ut på cd, og kjører med en gang du starter opp pc'en. (Trykk T for extended test).

 

Så kan du jo kjøre HUTIL, som er et test program for Samsung disker.

Denne kjøres også rett etter POST-screen.

 

Enten minne eller hdd tipper jeg det er noe galt med.

Da er det jo evt. bare å sende returforespørsel til komplett osv.

 

Håper dette hjelper deg litt på vei :p

Lenke til kommentar
Kanskje du må reparere XP, siden du har det. Gjorde akkuratt det samme hos en kamerat, men så kom det bare feilmeldinger. Så reparerte jeg windows å det funket, formatering er kanskje noe du må gjøre om det ikke funker  :no:

7754977[/snapback]

 

 

har akkurat formatert så windowsen burde det ikke være noe feil med, kan alltids prøve med annen cd.

 

skal kjøre testene når jeg kommer hjem, tror kanskje feilen ligger i minne, virker som alt den skal laste opp i minnet feiler på en måte, derfor alt kræsjer når det skal installeres og autorun osv ikke funker. Prøvde å byte slot på rambrikkene uten videre hell. men skal kjøre testene når jeg kommer hjem. takk for svar:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...