holvik Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Sliter med å få Flashplayer til å fungere i Opera. Får feilmeldingen "The Macromedia Flashplayer plug-in is not installed". Lastet ned en tar.gz fil fra Adobe ,og fulgte installasjons instruksjonene. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Password: holvik@holvik-desktop:~$ cd Desktop holvik@holvik-desktop:~/Desktop$ holvik@holvik-desktop:~/Desktop$ cd flash holvik@holvik-desktop:~/Desktop/flash$ ./flashplayer-installer Copyright© 2002-2006 Adobe Macromedia Software LLC. All rights reserved. Adobe Flash Player 9 for Linux Adobe Flash Player 9 will be installed on this machine. You are running the Adobe Flash Player installer as a non-root user. Adobe Flash Player 9 will be installed in your home directory. Support is available at http://www.adobe.com/support/flashplayer/ To install Adobe Flash Player 9 now, press ENTER. To cancel the installation at any time, press Control-C. NOTE: Please exit any browsers you may have running. Press ENTER to continue... ----------- Install Action Summary ----------- Adobe Flash Player 9 will be installed in the following directory: Mozilla installation directory = /home/holvik/.mozilla Proceed with the installation? (y/n/q): y NOTE: Please ask your administrator to remove the xpti.dat from the components directory of the Mozilla or Netscape browser. Installation complete. Perform another installation? (y/n): n Please log out of this session and log in for the changes to take effect. The Adobe Flash Player installation is complete. holvik@holvik-desktop:~/Desktop/flash$ Noen som vet ?
Sokkalf™ Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Sjekk preferences->advanced->plug-in options i opera, og sjekk om "/home/holvik/.mozilla/plugins" ligger som path der.
RattleBattle Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 (endret) cp ~/.mozilla/plugins/libflash<TAB> ~/.opera/plugins restart Opera. Endret 18. januar 2007 av RattleBattle
NevroMance Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 eller så skal vel sudo ln /opt/flash32/libflashplayer.so /usr/lib/opera/plugins/ fungere for å legge inn flashplayer. funka hvertfall til meg.
holvik Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Skrevet 18. januar 2007 Password: holvik@holvik-desktop:~$ cp ~/.mozilla/plugins/libflash<TAB> ~/.opera/plugins bash: TAB: No such file or directory holvik@holvik-desktop:~$ cp ~/.mozilla/plugins/libflash ~/.opera/plugins cp: cannot stat «/home/holvik/.mozilla/plugins/libflash»: No such file or directory holvik@holvik-desktop:~$ sudo ln /opt/flash32/libflashplayer.so /usr/lib/opera/plugins/ ln: accessing «/opt/flash32/libflashplayer.so»: No such file or directory Sokkalf - "/home/holvik/.mozilla/plugins" ligger ikke som path der. Er helt fersk i Linux, jeg vil derfor ikke se om det finnes feil i kommandolinjene deres. Tenker på mellomrom ,feil tegnsetting og andre ting som en erfaren Linuxbruker hadde korrigert selv.
olefiver Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 (endret) Når RattleBattle skriver <TAB> mener han at du på det tidspunktet skal trykke på TAB-tasten, ikke skrive "<TAB>" som du gjør. TAB-tasten er en autofullfør knapp i linux kommandolinje. Navnet på flash-player fila er libflashplayer.so Alternativt kan du legge til .mozilla/plugins i operas plugin path. Tools -> Preferences -> velg "arket" Advanced -> velg content i lista til venstre. På høyre side av dialogvinduet skal du da ha knappen "plugin options". Klikk på den, og så på "change path", da kan du legge til /home/holvik/.mozilla/plugins i operas plugins path. Endret 18. januar 2007 av olefiver
holvik Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Skrevet 18. januar 2007 Når RattleBattle skriver <TAB> mener han at du på det tidspunktet skal trykke på TAB-tasten, ikke skrive "<TAB>" som jeg får inntrykk av at du gjør. Beklager om jeg har missoppfattet. Nå ble jeg flau gitt. Dette burde selv jeg ha skjønt. Men jeg får trøste meg med att det fungerte. Takk for hjelpen !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå