Unlimited Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Hei, På mine sider bruker jeg mange <?php require_once('Conn.php'); ?> <?php require_once('jdf.php'); ?> <?php $currentPage = $_SERVER["PHP_SELF"]; ?> <?php ... ?> er det galt sånn? Hvis ja hvordan da skal jeg gjøre dette "bedre"?
Knebba Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 det er vel like greit å ha det sånn: <?php require_once('Conn.php'); require_once('jdf.php'); $currentPage = $_SERVER["PHP_SELF"]; ... ?>
LooneyTune Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 (endret) En flott side der du kan lære om php er w3schools Edit: En leif... Endret 18. januar 2007 av LooneyTune
Unlimited Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Skrevet 18. januar 2007 En flott side der du kan lære om php er w3schools Edit: En leif... 7750257[/snapback]
stian90_2 Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Hei, På mine sider bruker jeg mange <?php require_once('Conn.php'); ?> <?php require_once('jdf.php'); ?> <?php $currentPage = $_SERVER["PHP_SELF"]; ?> <?php ... ?> er det galt sånn? Hvis ja hvordan da skal jeg gjøre dette "bedre"? 7750154[/snapback] Ville nok ikke avsluttet og startet PHP på den måten akuratt. Det er ikke galt, det vil fungere like fint. Men du belaster nok serveren litt mer ? Og det blir jo fort mer kode, og det er alltid bedre med mindre kode som gjør det samme som masse kode.. ( ikke snakk til meg nå om sikkerhet, jeg mener gjør det samme, da mener jeg AKURATT det samme )
Ståle Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Jeg har som oftest bare et par <?php ?> i toppen av scripetet. Og så masse html før jeg har <?php ?> igjen. Men avogtil når jeg jobber med store tables synes jeg det er lettere å ha <?php echo $verdi; ?> istedenfor en gigantisk echo.
loathsome Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 (endret) Hei, På mine sider bruker jeg mange <?php require_once('Conn.php'); ?> <?php require_once('jdf.php'); ?> <?php $currentPage = $_SERVER['PHP_SELF']; ?> <?php ... ?> er det galt sånn? Hvis ja hvordan da skal jeg gjøre dette "bedre"? 7750154[/snapback] PHP <?php require_once 'Conn.php'; require_once 'jdf.php'; $currentPage = $_SERVER["PHP_SELF"]; .. ?> Er ikke akkurat galt, men det skaper mye unødvendig jobbing for serveren. Trengs det store mengder html-output, anbefaler jeg at du gjør f. eks slik: PHP <?php require_once 'Conn.php'; require_once 'jdf.php'; $currentPage = $_SERVER["PHP_SELF"]; .. ?> Her har du forresten en metode dersom du skal inkludere mange filer PHP <?php $myFiles = array('Conn.php','jdf.php','asdf.php','osv.php'); $i=0; while($i < count($myFiles)){ require_once $myFiles[$i]; $i++; } ?> En flott side der du kan lære om php er w3schools Edit: En leif... 7750257[/snapback] 7750314[/snapback] I LOVE CONSTRUCTIVE ANSWERS Endret 18. januar 2007 av loathsome
loathsome Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 PHP-bbcodetagen er utrolig buggete. PHP <?php if(statement){ ?> <head> <html><strong>my lovely html</strong></html> </head> <?php } ?>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå