Gå til innhold

Bilder av din HTPC/mini PC !


Anbefalte innlegg

Her kan du legg ut bilder av din egen HTPC !

 

Noen enkle regler for å ikke få det til å bli en dårlig tråd:

 

Bilder burde vere med i ca 1/4 av alle postene

Ikke post mega store bilder !

Ikke gå helt OT :p

 

På grunnlag av at jeg liker små PC'r syntes jeg at jeg måtte starte en tråd for dette. Siden jeg ikke klarte finne en sån tråd.

Vet det finnes en tråd for kabinetter allerede, men HTPC er liksom noe for seg selv mener jeg.

Håper ikke tråden blir slettet av den grunn med det første :tease:

 

Bare å legge inn bilder folkens !

 

:love: HTPC :love:

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har extern DVD brenner så derfor fronten er tom. Skal knekke til en front i aluminium eller stål som skal inn der floppy/CD rom kan plaseres. Trur jeg også skal kjøpe plexiglass til XPC fra microplex.no samt noen vifter for bedre luftsirkulasjon til min elskede  :love:

Bilder av min "HTPC":

7750117[/snapback]

 

Må si meg enig med trådstarter, meget pen. Er den monterbar i rack? :)

 

Jeg kjøpte meg nylig ett lite kabinett:

 

post-109115-1169586533_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Får vel slenge inn bilde av mine maskiner her.

 

Først hovedmaskinen min her i trondheim, bruker jo denne til "alt", men står koblet til en 27" lcdtv, så blir mer enn litt tv-titting o.l. fra denne maskinen, så den kan vel klassifiseres som htpc:

 

post-50725-1169820903_thumb.jpg

 

post-50725-1169820956_thumb.jpg

 

 

 

Og den andre maskinen min, som er et basert rundt et mini-ITX hovedkort, i et selvbygget trekabinett. Denne fungerer som tiden som stuepc for brodern i Bergen, men skal muligens flyttes til trondheim for å fungere som server.

 

post-50725-1169821117_thumb.jpg

 

post-50725-1169821146_thumb.jpg

Endret av Wazu
Lenke til kommentar
Min hjemmelagede HTPC:

 

http://www.itavisen.no/services/pimpMyPC/i...Id=1830#pimpTop

7776475[/snapback]

 

 

 

Utrolig bra maskin! Der har du lagt ned en del arbeidstimer - det er ikke vanskelig å se. I beskrivelsen av maskinen så la jeg merke til at du også har laget scart-tilkoblinger .. og det er noe jeg virkelig har savnet på mine maskiner. Hvordan laget du disse? Mye arbeid? Du bruker ATI kort i din maskin ser jeg, vil scart-opplegget ditt virke på Nvidia baserte kort også?

Lenke til kommentar
Får vel slenge inn bilde av mine maskiner her.

 

Først hovedmaskinen min her i trondheim, bruker jo denne til "alt", men står koblet til en 27" lvdtv, så blir mer enn litt tv-titting o.l. fra denne maskinen, så den kan vel klassifiseres som htpc:

7803130[/snapback]

 

 

Har også min koblet til en 27" LCD TV :p

Har du Samsung LE-27S71B eller ?

Lenke til kommentar
Min hjemmelagede HTPC:

 

http://www.itavisen.no/services/pimpMyPC/i...Id=1830#pimpTop

7776475[/snapback]

 

 

 

Utrolig bra maskin! Der har du lagt ned en del arbeidstimer - det er ikke vanskelig å se. I beskrivelsen av maskinen så la jeg merke til at du også har laget scart-tilkoblinger .. og det er noe jeg virkelig har savnet på mine maskiner. Hvordan laget du disse? Mye arbeid? Du bruker ATI kort i din maskin ser jeg, vil scart-opplegget ditt virke på Nvidia baserte kort også?

7803222[/snapback]

 

Det vil fungere like godt med Nvidia kort. Den ene scarten inneholder kompositt og stereo lyd, mens den andre inneholder s-video signal og stereolyd. Det er ganske greit å lage til hvis du kan å etse et kretskort. Det kan man enkelt gjøre med et clas ohlson sett hvis en ikke har mulighet til andre metoder. Evt, så kan du bare lodde det sammen med ledninger, men blir ikke like ryddig og fint. Scart er bare en plugg som inneholder kompositt, s-video rgb og lyd (pluss noen flere ting du ikke trenger å bry deg med). Derfor kan du bare lage dine egne overganger fra eks kompositt/s-video til scart. For å vite hvilke pinner som er hva, er det bare å søke i wikipedia. Kontakter finner du på f.eks elfa.se/no :thumbup:

Endret av goli4th
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå: AOpen EY855

39_EY855_II.jpg

Modifisert kjøleløsningen på PSU (fra 80x80x15-innvendig til 80x80x25-utvendig av typen Nexus).

 

Må gjøre meg klar for HD-verden, og tenker å bygge et kabinett som passer inn i IKEA-saken den står på.

 

Kommer med tegninger etterhvert. Planen er å bruke x-finer, men må finne en lur måte å feste PSU på, samt DVD-RW'en. Tips?

 

EDIT: Noen "lur" måte å få DVD-RW til å vris 90 grader, og dermed gjøre et standarkab. til desktop?

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Har nå: AOpen EY855

Modifisert kjøleløsningen på PSU (fra 80x80x15-innvendig til 80x80x25-utvendig av typen Nexus).

 

Må gjøre meg klar for HD-verden, og tenker å bygge et kabinett som passer inn i IKEA-saken den står på.

 

Kommer med tegninger etterhvert. Planen er å bruke x-finer, men må finne en lur måte å feste PSU på, samt DVD-RW'en. Tips?

 

EDIT: Noen "lur" måte å få DVD-RW til å vris 90 grader, og dermed gjøre et standarkab. til desktop?

8183746[/snapback]

 

 

Skjønner ikke helt hva du mener, men om du kommer med en tegning etc. så kan jeg kanskjehjelpe !

Om PC'n ikke er det kraftigste ville jeg kjøpt slik liten U rack eller Shuttle PSU,

Hva med å bruke slimline DVD-RW ? den kan man jo ha nesten hvorsomhelts.

 

Lykke til i allefall !

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...