Gå til innhold

Program til å flashe bios

Nikkor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pc'en min nekter å vise skjermbilde. Setter jeg inn PCI kort, fungerer skjermkortet, men tar jeg inn det nye AGP kortet vil den ikke vise noe bilde. Jeg har prøvd skjermkortet før, så jeg vet det fungerer.

Så, trenger et program til å flashe bios, har et chaintech VNF3-250 hovedkort. Fant ikke noe program til å flashe bios på den siden, så lurer på om dere kunne finne ett. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det samme skjedde med meg, når jeg startet opp kom det en klovn på skjermen som sa ":~~~~~~~ w00t"

lasta ned flashalot fra www.pcequip.net, men det funka ikke bra.

Endret av Thunder1
Skrevet

Du trenger et Award flash utility. Finnes både for dos og win.

Skjønner ikke helt problemet. Når du bruker et PCI basert skjermkort fungerer maskinen, men når du bruker AGP basert blir det ikke bilde?

Prøv å gå inn i bios og sett AGP som primary display device (eller noe) og prøv da.

Skrevet

Hovedkortet er totalt bugga, noen ganger funker det hvis jeg tar inn og ut minnebrikkene eller hvis jeg tar ut CD rommen.... Funka med AGP kortet en gang i går også, men så skulle jeg restarte, og da ble det ikke noe bilde igjen. Sjukt hovedkort!

Takker, skal prøve den siden.

Skrevet (endret)

Winflash er et universalutility for å flashe Award bios fra OS(XP/2000), mens Award flash utility er beregnet for å gjøre samme jobben men via Dos.

Lenke til dos versjonen HER

Edit: Følger da med en fin guide til begge

Endret av heisann80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...