Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket eksternt nettverkskort m/antenne?


Anbefalte innlegg

Har fått meg berbar pc med innebygd nettverkskort, men får dårleg signal frå det trådløse nettet i bygget :cry:

 

Dermed lure eg på kva for eit eksternt nettverkskort med antenne eg bør kjøpa, eventuelt om eg bør kjøpa antenna utanom og kopla den til eit eksternt nettverkskort som har moglegheit for tilkopling av antenna? :)

 

Vil ha beste moglege alternativ til under tusenlappen!

 

Denna burde kanskje fungera bra?

https://prisguiden.no/product.php?productId=58780

 

Noken som har erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har erfaring med at kort og antenner oftest er skuffende dårlige. Det være seg kort og antenner, pci, pcmcia, usb, innendørs, utendørs til mange forskjellige trådløsnett, fra mange forskjellige maskiner. Jeg synes heller ikke selvbygd biquad eller cantenna er tilfredstillende som antenner, tror de er lite egnede i områder med svært mange nettverk, ellers er jeg bare dårlig til å bygge, heheh. Eller jeg er for kravstor.

 

Dersom det er en løsning du mener passer deg, vil jeg på det varmeste anbefale å bruke en trådløs-ruter som mottaker, linksys wrt54gl. Den tar i mot signalet trådløst og sender det videre via kabel eller trådløst. Skikkelig godt mottak har den også. Antennene kan du skifte ut med hva du vil, naturligvis, men de som kommer med som standard er gode.

 

wrt54gl koster 500-700..

 

NB! Du må legge inn ny firmware, dd-wrt-firmwaren.

Endret av Borgy246
Lenke til kommentar
Jeg har erfaring med at kort og antenner oftest er skuffende dårlige. Det være seg kort og antenner, pci, pcmcia, usb, innendørs, utendørs til mange forskjellige trådløsnett, fra mange forskjellige maskiner. Jeg synes heller ikke selvbygd biquad eller cantenna er tilfredstillende som antenner, tror de er lite egnede i områder med svært mange nettverk, ellers er jeg bare dårlig til å bygge, heheh. Eller jeg er for kravstor.

 

Dersom det er en løsning du mener passer deg, vil jeg på det varmeste anbefale å bruke en trådløs-ruter som mottaker, linksys wrt54gl. Den tar i mot signalet trådløst og sender det videre via kabel eller trådløst. Skikkelig godt mottak har den også.  Antennene kan du skifte ut med hva du vil, naturligvis, men de som kommer med som standard er gode.

 

wrt54gl koster 500-700..

 

NB! Du må legge inn ny firmware, dd-wrt-firmwaren.

7754629[/snapback]

 

 

Så då kan eg bruka den trådløse routeren, som forhåpentlegvis får inn signalene betre enn da kortet som e inni dataen min, til å senda de trådløse signala vidare til dataen min? eller eventuelt me kabel? :D

 

Høyrest jo genialt ut, fordi då sleppe eg jo å stressa me å installera endå eit nettverkskort på dataen min!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...